Poker är inte rättvist

2010-10-25 @ 09:43:00 | Allmänt

Vaknade alldeles för tidigt idag efter en lång natt. Ramlade precis på målsnöret, 13:e plats och c:a $1700 i pris var inte det jag hade hoppats på när jag fick in pengarna som superfavorit. Hade jag vunnit den potten hade jag blivit klar chipleader och legat väldigt bra till för att ta hem första priset på $34000. Man vet att man är tiltad när man den handen är det första man tänker på när man vaknar. Han blev totalt utspelad men drog ändå vinstlotten. Poker är inte rättvist.

Hemma idag med Signe som är min lilla superförkylda silver Signe, en parafras på Supersnälla silver Sara som Signe gillar.


Tur man inte har uppdrag nu, många dagars hemma med sjukt barn har det blivit den senaste månaden.
Trött som sagt och det blev väl en ok söndag. Tyvärr gick båda rankingturneringarna åt pipan. Blev nersynad av en spelare i PAF Goldrush ranking, betade 3ggr BB innan floppen, floppen kommer AT7, jag betar ut drygt halva potten, och han synar. turn en 3, jag betar igen drygt halva potten, får syn igen. Ställer på rivern som är blank. När jag får syn så är jag övertygad om att jag är superslagen, men spelaren visar A2. Jag hade naturligtvis ingenting, men jag hade aldrig synat ner för halva min stack i det läget. Tyckte det var en klockren bluff, men antagligen mot fel spelare. Nåja, nästa gång tar jag hela stacken, för med en sådan synrange så är han/hon rökt.

Sjuka händer var det gott om igår också.
Ställer in(kortstackad efter att ha ställt med 73 från lilla mörken och blivit synad av AT, ingen hjälp)i veckopotten med KT och får syn av K8, mörkarna var så höga att han inte hade nåt val. Supernöjd att ha den dominerande handen, men han lyckas få in stegen.:( Blev en 5:e plats och 6K SEK iaf.

Tunade kåk och får in pengarna för grym chiplead i Everest 50K. Killen har synat med A7 för hela sin 100BB stack eftersom det ligger ett A66 på floppen. 9 på turn ger mig kåk, men han får ett A på river. Urrk!

Spelade bra i alla turneringar egentligen utom de på Cake där jag spelade jättedåligt.
Kom till finalbord i Ongames $10K garanti men åkte på en 6:e plats för $800 i prissumma.
$200K garantin på Ongame hade 1223 spelare som satsat vars $200. Det är extremt långsam struktur och det kändes igår som om jag satt och foldade hela tiden eftersom jag hade så dåliga kort. Men det har man råd med för när man väl har en hand får man action ändå. Underlig turnering där det känns som om man kan folda sig in i pengarna. 
Lillplus igår istället för storklonk, lär gräma mig hela veckan för det där......

Kommentarer
★ donRollo

Tjena Rosjon.

Låter intressant med $200K garantin på Ongame :) Kanske skulle testa den. Men du, vilken tid börjar den och hur lång tid tar den ungefär?

Förresten, vilken ongame-klient kör du? Det är väl typ bet24, betfair, betsson mfl som ingår i ongame.

En annan sak. Kan inte du sammanställa vilka turrar du brukar spela med starttider och ungefärliga sluttider och vilka värden det finns i respektive turre. Det hade varit grymt uppskattat. Jag lirar ju bara på SvS så jag har rätt kass koll på övrigt utbud.

/donRollo

2010-10-25 kl. 10:15:43
http://www.donRollo.se
★ rosjon

Har funderat på ett sånt inlägg, kanske blir nån gång när jag får lust.

$200K garantin börja 18.00 på söndagen och jag åkte ut vid 02.40 drygt 8h senare. Så den tar väl 10h totalt kan jag gissa. Spelar på PAF eftersom de kör sin rankingserie som har så stort övervärde, €30K fram tills årskiftet.

2010-10-25 kl. 10:35:40
http://rosjon.blogg.se/
★ Söppärj

Håller med DonRollo, vore sjukt intressant med ett inlägg om värde på olika turrar och olika klienter. Detta inklusive strukturer mm så man har koll på hur långa turrarna är.



Själv bubblade jag månadsfinalbiljetten på Gold Rush igår efter att ha loosat allinpre med AQ mot KT för närmare 1,5 ggr average. Sånt som händer men tråkigt att missa månadsfinalen som förmodligen kommer att ha riktigt värde med de livepaket de lägger till.

2010-10-25 kl. 11:20:35
★ Andy

Poker är defenitivt inte rättvist..

CG i stan idag och megavärde och så sitter man hemma och har lagt ner(slutat) spela..

Synd hade oxå spelat Gold Rush om jag fortsatt.

2010-10-25 kl. 20:42:03
★ rosjon

Slutat spela, är du gul?

2010-10-26 kl. 00:38:04
http://rosjon.blogg.se/
★ Andy

Nej

2010-10-26 kl. 07:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback