Inne eller ute

2011-03-26 @ 10:37:06 | Allmänt
I veckan har min och Mattias "Pokerstar" Anderssons blogg lagts ut även på poker.se, så nu finns det fler sätt att hitta hit. Kul, kanske blir det fler läsare på så sätt. Har ju varit "Proffsbloggare" på en annan sajt innan som gick i graven, vi får väl hoppas att detta slutar bättre.




Eftersom Pokerlistings inte publicerade en lista denna vecka som de annars brukar så jag gör en egen lista med lite annat fokus.

Inne:
1. Simon "dybban" Lindell goes pro

Från och med nu så är dybban sponsrad av 24h poker för att spela de EMOP-turneringar som är kvar 2011. Roligt för dybban, som dessutom lockar med en plats i samma lag för hågade spekulanter, läs här

2. Skämmes, ny topp-placering på nätet, 2:a i Sunday500.

Denna spelare har länge varit en favorit, tror första gången jag la märke till honom var 2007, så han har varit med länge online. Vad skulle man inte ge för en titt på hans handhistorik från hans segrar och finalbord genom åren. Imponerande!

3. 3KKroon vann GSOP-finalen

Vad ska man säga, bara att vänta på nya framgångar. gg.


Tilläggas ska att jag är avis på alla tre, vilken pokerspelare skulle inte vara det?

Ute:

1. Grebbestad-målet i Högsta domstolen

Jag tillhör dem som inte anser att pokern vinner på att klassas som ett skicklighetsspel, åtminstone inte nätpokern. Har svårt att tro att skattereglerna som kommer att gälla efteråt, om HD anser poker vara ett skicklighetsspel, kan vara till min fördel som nätpokerspelare.

2. GTO vs Explo

Intressant på ett teoretiskt plan, men betydligt mindre intressant i praktiken. Ingen spelar GTO, för ingen vet vad det är,  alla spelar explo, bara mer eller mindre bra.

3. Bloggwars

Någon mer än jag som är förundrad över hur ett missuppfattat inlägg eller en hastigt nedrafsad kommentar kan eskalera till ett ordkrig med meterlånga inlägg? Att träta på nätet är lika lyckat som på insändarsidor. Som gjort för att skapa kontroverser som kanske inte ens finns där.


Kommentarer
★ Sylen

Tjena Rosjon,



Listan blev lite försenad på grund av sjukdom, men kom upp på lördagen. Man skulle kunna tro att jag kopierat din, åtminstone innedelen, men så var det faktiskt inte.



Nästa gång jag blir krasslig hör jag kanske av mig till dig, så kan du sätta ihop listan. =)



Mvh Erik

2011-03-28 kl. 10:11:42
★ B

Vill bara påpeka att skattesituationen inte påverkas direkt av något som helst rimligt utslag av HD.

2011-03-31 kl. 16:30:25
★ rosjon

SYLEN: Tror jag inte ett ögonblick på, du snodde min innelista rakt av;)



B: Inte om man ska tro skatteverkets uttalande.

2011-03-31 kl. 19:53:05
http://rosjon.blogg.se/
★ rosjon

SYLEN: Tror jag inte ett ögonblick på, du snodde min innelista rakt av;)



B: Inte om man ska tro skatteverkets uttalande.

2011-03-31 kl. 19:53:09
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback