Första gången

2011-11-19 @ 09:01:58 | Allmänt
Äntligen helg igen så att man kan ta igen sig. Skulle egentligen varit på konferens fredag till lördag på Hasseludden med företaget, men blev dålig och fick istället åka hem och lägga mig sent på eftermiddagen. Antar att jag blivit smittad av lilla Signe som var hemma med feber i onsdags och torsdags. Men inget ont som inte har något gott med sig, i alla fall för någon annan. Liv fick chansen att dra till den lokala pokerklubben och spela lite livepoker, några av de som brukar spela Magdas Goodiebag skulle dit. Liv drog iväg i god tid efter att ha utfodrat mig och barnen (jag var ju sjuk och ynklig), men det tog lite drygt en timme in till stan då SL tydligen valt november månad som sin " vi-ska-göra-allt-fel-på-gröna-linjen"-månad. Så Liv missade de första perioderna. Hon kom dessutom hem ovanligt tidigt, redan vid halvett tiden. Hon hade åkt på en 14:e plats, men tydligen var en annan PAF-spelare,nämligen "V8renne" i chiplead då, så jag hoppas hon fick vinna.

Själv tog jag det lugnt med barnen, spelade lite turneringar, la Signe och kollade på Idol. Gick väl så där i turneringarna, men var helt ok nöjd med mitt spel. När turneringarna väl var över gick jag och la mig och drog igång några cashgamebord. Har ju börjat spela mer cashgame, mest fullring och det går ganska bra, speciellt om jag inte spelar alltför aggressivt. Spelade även i torsdags efter besvikelsen över att ha åkt ut tidigt ur SM, och jg gick faktiskt plus trots denna hand.



Fyrtal mot straightflush - faktiskt första gången jag haft fyrtal och förlorat. Tyvärr så var det på fel sajt, hade det varit på någon av de icke statliga sajterna kunde det ha gett en "bad-beat-jackpott", delas ofta ut om man förlorar med en bättre hand än fyrtal i åttor, så ovanligt är det. På floppen hade han så sjukt liten chans att vinna handen, det måste räknas som min värsta badbeat hittills. Men den gjorde inte så ont som man skulle kunnat tro. Hade ett par andra setups med triss mot bättre triss o.s.v, men å andra sidan träffade jag ibland flopparna som en gud, därav plusset.
Min tur fortsatte igår kväll och jag somnade från borden med ett hälsosamt plus.
Vaknade sedan tidigt i morse med huvudvärk, migränvarianten, där man inte vet riktigt var man ska ta vägen. Men efter ett par tabletter börjar det äntligen släppa lite, och jag kan nu koncentrera mig på att vara bara förkyld och allmänt trött.

Kommentarer
★ Rickard

Hade du spelat den på Paf Diamond Poker (på ett Bad beat bord) så hade du väl fått närmare €190.000. Men grinda gärna vidare på SvSm vem behöver ett par miljoner.



Varenne slog för övrigt ut mig med ur krukan. Där får man för att man startade upp goodiebagen för att par år sedan...

2011-11-19 kl. 10:51:49
★ rosjon

Det är bra Rickard, gnid in det bara ;)

Å andra sidan, jag tror aldrig jag spelat på ett bad beat jackpotbord, så även om jag suttit på PAF hade jag garanterat suttit på ett vanligt bord, och det hade gjort ännu mer ont;)

Sen har vi ett annat problem, jag känner mig som en äkta hammarbyare när jag spelar på PAF just nu:

"Hammarby kan inte vinna"

2011-11-19 kl. 11:52:12
http://rosjon.blogg.se/
★ Davve

Man måste väl ha 2 st hålkort av 4 talet för att kunna vinna bad beat?

2011-11-20 kl. 10:32:45
★ Rickard

Gnida in är min grej vet du. Och nu är det ju ingen idé att spela på ett BB-bord. Nu tar det ju 67 miljoner händer tills det händer igen. ;)

2011-11-20 kl. 10:55:43
★ rosjon

@Davve: Tror du har rätt faktiskt, men har inte orkat kolla upp reglerna, vet inte om jag vill veta.



@Rickard: ;)

2011-11-20 kl. 14:25:19
http://rosjon.blogg.se/
★ DeNilsson

Å fy så smutsigt.



Jag lyckades förlora på Oden med 88 och brädan A8998.

Fi hade givetvis 99.



Lycka till i main event! Hoppas jag slipper dig vid mitt bord...... :)

2011-11-25 kl. 10:13:01
http://itm-utg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback