Podcast och slutet på dispyten

2013-06-13 @ 16:28:11 | Allmänt

Ny podcast av Koivu & Egon, ganska roligt avsnitt där de kallar mig egocentrerad, lillgammal, präktig, lätttiltad, lättstött och sist men inte minst jämförs jag med en lök:)

http://www.poker.se/proffsbloggar/77962845/avsnitt-11.html

 Egocentrerad, ja sannolikt.

Lillgammal, nja, bara gammal.

Präktig, skulle inte tro det.

Lättiltad, antagligen, varför skulle jag annars ha chatten avstängd för det mesta.

Lättstött, nä, inte speciellt.

Lök, ingen kommentar:)

 De tar också upp min dispyt (ja, inte bara min antar jag) med Svenska Spel, där jag antar att sista ordet tyvärr är sagt, jag är inte nöjd med ersättningen, men orkar inte tjafsa mer. De kommer aldrig att fatta och de har inte ens försökt förklara varför jag ska förlora pengar på att de har tekniska problem. Jag tror faktiskt inte det finns någon bra förklaring på varför vi ersätts med två inköp istället för vad vi borde ha, jag antar att de är snåla och skiter i vad kunderna tycker helt enkelt. Det ska inte krävas att jag antingen stämmer dem eller tjatar via mejl och kundtjänst för att få rättvis ersättning. Vem vill vara kund hos ett sådant företag?

 

Kommer att avstå från att spela annat än rankingturneringarna på Svenska Spel resten av året, möjligtvis någon dyrare turnering med värde som jag inte kan avstå, och efter rankingfinalen nästa år så är det helt slut med regelbundet spel på SvS.

 Så nu ska jag kolla runt lite och se var det finns turneringar med rätt nivå på inköpet, som startar vid rätt tidpunkter och har lagom antal deltagare och istället spela där. Har ju redan börjat spela mer på andra sajter då Svenska Spel har tappat den mesta av sin trafik vad gäller de turneringar jag vill spela, så det blir inte så dramatiskt. Har ju spelat på SvS mest av rutin, nu gäller det att hitta nya rutiner.

 Min livestream nämns också avsnittet, det är i samband med den jag får de flesta epiteten, först och främst funderar de på om jag gör det för att jag är egocentrerad. Kanske inte det bästa ordet, men alla som gör en podcast eller liknande har väl något visst bekräftelsebehov. Eller så gör man det bara för att det är kul.

 Om det blir fler livestream-tillfällen så blir det utan ljud, kommit fram till att chatten är bättre då jag inte orkar hålla låda samtidigt som jag spelar.

I podcasten fortsätter de med att kommentera hur dåligt det går för Svenska Spels poker just nu, och tar förutom de tekniska problemen upp en ganska typisk sak för SvS. De har ju precis släppt en version där man kan välja en avatar i form av ett antal förutbestämda bilder bl. a en ninja, som då syns när man sitter vid bordet. Svenska Spel har alltså valt att prioritera avatarer framför de tekniska fel som finns i klienten som verkligen stör och irriterar.

 Ungefär som på samma sätt som de viftar bort de kunder som stör och irriterar.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback