Hemkomst och dag 6 WSOP

2015-07-14 @ 17:02:19 | Allmänt
 
Så var vi hemma igen hos vår honungsros och jag är ifatt vad gäller resedagboken. Dagen efter vi kom hem blev det bio med barnen (Minionerna) då Liv jobbade och sedan fick vi se Hammarby vinna med 3-0 på Tele2 arena.
 
Signe fick sitt först SL-kort och visar här stolt upp det på väg till bion.
 
Tyvärr har jag fått ett bakslag vad gäller ryggen och har otroligt svårt att böja mig utan att det känns som ett miniryggskott. Så nu ligger jag här och skriver istället för att fixa allt som borde fixas.
 
Läst igenom vad som hänt i WSOP t.o.m. dag 6 och tyvärr är ingen av våra svenska hopp kvar längre.
Diana Svensk åkte sista nivån dag 5 på detta viset:
Ingen aning om bordsdynamiken, tufft att trycka allin med AxTx efter en fyrbett med så många BB. Synd, hade hoppats på Svensk som första kvinna i November Nine.
De två sista svenskarna åkte under dag 6, de höll sig kvar längre än Brian Hastings och nu är det 27 spelare kvar inför dag 7, då det ska spelas ner till finalbordet och November Nine.  Negreanu är kvar på nionde plats och  Pierre Neuville, Anton Morgenstern och Fedor Holz är andra som jag hoppas lite på. Blir spännande i natt.

Kommentarer
★ donRollo

Tjena Rosjon.
Det är egentligen ganska märkligt. Förra året när Jacobsson synade en all-in med ATo så var det enligt "en samlad expertkår" ett "briljant" spel. Mina tvivelaktiga tankar kring denna briljans sågades dock som vanligt. Jag gissar dock att "expertkåren" är tystare i år efter Svensks uttåg. Men det är väl skillnad på om man vinner handen eller inte. Antar jag.
/donRollo

2015-07-14 kl. 19:56:09
http://www.donRollo.se
★ rosjon

Du inser att du jämför två helt olika händer i två olika situationer?

2015-07-14 kl. 21:00:44
http://rosjon.blogg.se
★ donRollo

Hehe Rosjon.
Jag bara skojade lite med dig. Tycker dock att det är rätt så kul att vissa "experter" geniförklarar vissa händer bara för att personen råkar vinna handen. Hade Jacobsson sprungit in i AA med sina AT så hade "experterna" såklart haft en annan åsikt. Men Jacobssons spel hade varit exakt det samma i båda fallen.
Ha det gött i sommarvärmen :)

2015-07-15 kl. 13:47:55
http://www.donRollo.se
★ Linkan

Jonas, he löns`int förklar`för den som int`begrip...

//Link

2015-07-15 kl. 20:23:35
★ donRollo

@Link
Jag antar att du menar Jonas.
Eller är du i boxen?
/donRollo

2015-07-17 kl. 21:02:01
http://www.donRollo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback