Hemma

2015-07-23 @ 15:30:17 | Allmänt
Varje gång jag ger mig ner till Skåne och hälsa på mina föräldrar säger jag att jag ska hem, konstigt då jag inte bott där på drygt 20 år.
 
Förra året var Ystad sig inte riktigt likt, men i år är det precis så växlande väder som man väntar sig, samtidigt som vattentemperaturen håller sig under 14 grader, trots den glädjebadtemp som rapporteras i Ystads Allehanda.
Mycket folk är här i alla fall och kan man inte bada så går man på stan istället.
 
Vackert i gränderna och just i denna gränd ligger Hos Mortens som serverar prisvärda danska smörrebröd.
 
Just den här mackan kostar 95 kr och man blir riktigt mätt. Ett måste vid ett besök hemma.
 
Och när man frusit häcken av sig i tolvgradigt vatten vid Fritidsbaren....
 
....så tar man bilen nordväst till hovshallar, fiskar krabbor och badar i mer normala vattentemperaturer.
 
 
 
 
Man kan också beställa lite ny onödig teknik, bara för att få testa något nytt....
 
...och när man sedan tröttnat blir det nostalgi och lite inte så (trots namnet) nytt spel, ett av de roligaste spelen någonsin som jag kom ihåg det, men jag var lite yngre då. Men jag glömmer aldrig de "fem myror är fler än fyra elefanter"-inspirerade bilderna på locket och på spelplanen.
 
 
Andra saker som är ett måste i Ystad är ett besök till Restaurang Clé, med 27 olika hamburgare på menyn....

...och ett bad ute vid Fortet. Man vänjer sig vid kylan i vattnet om man badar varje dag.
 

Pokern då?

November Nine vet vi vilka det blev, väntar fortfarande på utlovad podcast från Koivu & Egon, men tröstade mig med Rikard Åbergs WSOP-äventyr i nya numret av Poker Magazine, gratis på nätet:
 
Och sen var det dags att åka hem igen....
 

Kommentarer
★ Sanna

Härliga bilder! :D

2015-07-23 kl. 16:15:48
http://dreamspo.blogg.se
★ Valterego

Förvånad att inte Nya bondespelet kommer i nya utgåvor. Det var ju genialt. //Erik

2015-07-24 kl. 09:14:00
http://valterego.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback