@J2OnTilt och Event #54 $10 000 PL Omaha

2015-06-28 @ 13:44:54 | Allmänt
Inte många har råd att plocka fram $10 000, för att sedan utan bekymmer spela ett spel där variansen är så hög som i Omaha. Men har man vunnit tre stycken SM-titlar PÅ RAD, och dessutom lyckats bra i flera andra turneringar under året så är det kanske inte ett så stort problem.
 
Själv var jag ute försent när det gällde att köpa mig en andel av Andreas Johanssons armbands-försök (istället för guldmedaljer får man ett armband om man vinner Poker-VM, förutom en jäkla massa pengar), vet inte hur mycket av sig själv han sålde, nästa gång får jag hålla mig framme helt enkelt.
 
 
Så här såg det ut strax efter midnatt igår, Andy låg bra till och fortsatte att gå bra under natten, kvällstid i Las Vegas. Prispotten på $3 800 000 skulle fördelas på 40 personer så det var en bit kvar, men Andy lyckades och tog sig in i pengarna.
 
 
Väl där så blev han rejält utdragen, och åkte på en 27:e plats och fick $23 500 för besväret, och även om han inte hade 100% i sig själv, så hjälper det till en del med inköpet till Main Event som också är på $10 000.
 
Har han otur så blir det en plus minus noll resa (bra skattemässigt) eller så blir det en succé och då kanske just skattefrågan är av mindre betydelse. Hoppas nu att han har någon andel kvar att sälja till Main.
 
 

Kommentarer
★ Andy

Tackar Jonas
Är mycket troligt det blir Main Event. Kan höras om %.

2015-06-28 kl. 19:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback