Californien - Nevada - Arizona - WSOP

2015-06-21 @ 10:44:10 | Allmänt

Just vid den här tiden på året brukar lusten att åka till Las Vegas vara som störst. Många jag känner är antingen där redan, andra åker veckan som kommer. World Series of Poker lockar, VM i poker med tusentals spelare sittandes vid över tusen pokerbord. Känslan när man kommer in i Amazon Room och hör ljudet från markerna är svår att slå. Har spelat några VM-deltävlingar under de fem gånger jag besökt staden och det är något speciellt.

 

I år bestämde jag mig tidigt för att inte åka dit, har inte försökt kvala en enda gång. Vet inte om det är bra värde att försöka kvala till WSOP Main Event på nätet, sista kvalet är fullt av proffs och turneringselit, även om första rundorna är väldigt bra värde.  Egentligen är det live-kvalen man ska spela, på plats i Las Vegas, där finns det i särklass svagaste fältet jag spelat mot i ett kval till en så stor turnering.

 

Redan nu har jag börjat planera för nästa år då det blir Las Vegas igen. Förhoppningsvis har dollarn sjunkit igen till dess för jag planerar 4-5 veckors vistelse i USA. Våra grannar ska antagligen dit och bara veckan i Tucson med dem förra året var värd att åka för och jag hoppas vi träffar fler gamla bekanta på plats i USA. Vi lär försöka utnyttja grannarnas gästfrihet igen, och hitta nya platser i öknen att utforska. En tid vid kusten i Kalifornien lär också hinnas med

 

Fram till dess får jag följa Mattias Anderssons framfart i år. Han bloggar just nu på Superbloggen, och blandar in gamla upplevelser med nya i en perfekt blandning för oss som drömmer om Vegas.

 

Här är en länk till senaste inlägget, del 11 i serien som lär bli bra mycket längre:

http://bloggar.aftonbladet.se/superbloggen/2015/06/my-las-vegas-story-del-11/

 

Jag saknar känslan av att jetlaggad vakna alldeles för tidigt och ge mig ut själv i värmen på upptäcktsfärd. Jag saknar att ha ett oändligt smörgåsbord av poker att välja från, jag saknar att stå i kö på förmiddagen och kallprata med amerikaner i förhoppning om att få tag i biljetter till Cirque de Soleil till halva priset. Nästa är blir det garanterat Love igen.

 

Det närmsta jag kan komma Las Vegas känslan är Mattias bloggar. Andra vänner som är där på plats är dybban och Andreas Johansson. Var för sent ute att köpa procent av Andreas, han lär göra bra ifrån sig i Omaha och det ska bli sjukt spännande att följa ändå. Får se om dybban fått ut sina pengar från tredjeplatsen i Sunday Million och lever highroller-livet på The Strip, eller om det blir Ove som regerar. En del bloggar hoppas jag på åtminstone.

 

Men åter till Mattias. Nu skriver han en ny serie om gamla och nya upplevelser, men han bloggade också för 7 år sedan och hans blogg är värd att läsa om från 2008 och framåt, en hel del saker som han utelämnar i sina nya inlägg.  Den börjar i mars 2008....

 

http://vegas2008.blogg.se/2008/march/

 

Själv sitter jag hemma och pluggar poker på längden och på tvären, läser bloggar och söker flygbiljetter och boende till nästa år. Jag längtar redan.

När jag inte drömmer om Vegas så längtar jag till Kalifornien, då minns jag min och familjens rundresor där genom bloggen, finns en del tips för andra också, dels vad man ska undvika men mest vad man inte får missa:

 

Cali-Nevada-Arizona 2014:

http://rosjon.blogg.se/2014/july/

 

California - Nevada 2012:

http://rosjon.blogg.se/2012/june/

 

 

 


Kommentarer
★ Hogge

Jag kan relatera till känslan.

Blir nog Vegas för mig nästa år.

2015-06-21 kl. 12:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback