Mål för pokerspelandet

2008-03-06 @ 15:28:16 | Poker
Förra året (2007) så gick jag c:a 60 000kr plus på mitt spelande, satte in 3000kr på Svenska spel i januari och hade vid slutet av året 27000 kr på kontot där. Gick 1400 dollar plus på Bodog efter bland annat en 15 plats i deras 100 000 dollar guarantee  och plussade 3000 dollar på PokerStars under året. Yttterligare 900 dollar plus på olika små sajter som Simba Poker och Paradise Poker där jag spelat turneringar med stort övervärde.
I år har det börjat med en turneringsvinst på Svenska spels 21.00 100kr turnering samt ett antal ITM placeringar i 21.00 och 22.30 turneringarna. Dessutom klonkade jag en plats till PAF WinterCruise i en satellit på PAF, och på kryssningen kom jag ITM och vann 5800kr.
Så fram till den sista februari hade jag gått plus cirka 12 000 kr + 400 dollar på PokerStars
Jag spelar mest MTT på SvS och då spelar jag nästan uteslutande 21.00 och ibland även 22.30.
Dessutom spelar jag lite Turbo-SnG på PokerStars mest 16 dollars. Har varit uppe och kört 60 dollars TurboSnG ett tag förra året men kände mig aldrig bekväm. Gick bra i början men till slut ramlade jag ner under mitt bankrullekrav så att jag körde 27 dollars istället, men det var inte kul efter att ha kört på högre nivåer så jag tog en paus från PokerStars och SnG:andet. Körde dock igång igen i början av detta året och satte in 300 dollar. Har spelat sporadiskt och är nu uppe i 700 dollar. 30ggr inköpet ska det finnas på pokerstars innan jag går vidare till nästa nivå (27 dollar).
Mål för 2008: Kvalificera mig till fler Live event och spela mer Live. Först och främst kvalificera mig till Poker-SM i Tallin. Försöka öka årets vinst till 80 000 kr.
Hur? Spela fler satelliter och finansiera det med SnG spelande. Försöka spela upp mig till 60 dollars nivån igen på PokerStars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback