Paf Poker.se Cruise 2008

2008-05-03 @ 22:36:55 | Poker
Lyckades idag vinna en satellit (turnering som ger inköp till en större turnering som pris) till ytterligare en pokerkryssning. På eftermiddagen vill Liv åka iväg och titta på två bryggarstolar från grythyttan som hon hittat på blocket. Jag insåg att det skulle eventuellt krocka med denna satellit som brukar vara otroligt bra värde för pengarna. Men jag tog med datorn och på vägen hem kopplade jag upp mig med 3g och anmälde mig. Naturligtvis hade sladden varit ur datorn så det var ungefär 5 minuter batteri kvar men jag hann precis och spelade ett par händer innan datorn slocknade. Sedan fick jag vänta c.a 10 minuter tills vi kom hem, och jag kunde koppla upp mig igen. Sedan spelade jag tight och försiktigt och lät de andra göra bort sig. Sedan gjorde jag ett par rejäla bluffar med reraises vilket brukar fungera nära bubblan i satelliter. Bubblan är speciell i satelliter eftersom alla får samma pris. Annars brukar de första prisplatserna ge lite drygt insatsen tillbaka så om man åker precis innnan prisplats eller strax efter spelar oftast inte så stor roll. Men det gör det i satelliter. Där betyder det väldigt mycket och folk blir lite fegare. Det måste man utnyttja om man ska lyckas. I alla svenska spel turneringarna fick jag tidiga respass, med ett antal bad beats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback