WSOP or not....men klonkade ändå!

2008-05-13 @ 01:13:02 | Poker
Spelade WSOP kvalet idag för 540 dollar (hade dock vunnit platsen för betydligt mindre), kom dock 8:a, vilket är en liten besvikelse, eftersom jag spelade bra. Hade ett läge med AK mot 77 som om jag hade vunnit det gjort mig till gigantisk chipleader. Nu åkte jag tillbaka till medelstack och åkte till sist med QJ mot spelaren på stora mörken som hade QQ när jag försökte stjäla mörkna från platsen innnan knappen. Mörkarna var höga och inte mycket annat att göra, otur att han hade så bra. Men framför allt var det AK handen som gjorde ont. Spelade samtidigt 500krs turneringen på Svenska spel och det gick bra, spelade tålmodigt och de gånger jag stal la sig alla eftersom de händer jag visade var AK, KK, JJ o.s.v Behövde inte visa många händer, tack var min table image (d.v.s hur jag uppfattades av de andra spelarna vid bordet). Alla trodde att jag bara spelade bra händer. Det gjorde jag inte utan stal väldigt mycket. Sedan hade jag mycket tur på slutet när vi var fyra stycken kvar. Vann A7 mot AJ och sedan AK mot 66. Den var dock lite jobbig för min motståndare som  jag precis dubblat upp mot med A7 mot AJ.
Floppen kom 89T turn J och river Q vilket gav en stege på brädan, men mig en ännu högre stege.
Sedan fick jag KK när chiptvån hade TT och han gick allin. Jag blixtsynade och slog ut honom. Trean hade då bara 9000 kvar och jag hade 190000. Han gick allin med K7 och jag synade med 85 och min 5:a kom. Vinst 21150 SEK, otroligt skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback