Kryssningsturnering del 1

2009-04-18 @ 17:21:57 | Allmänt

Efter att ha träffat de andra PAFarna gick jag tillbaks till hytten och tog det lugnt. Provade min PAF-tröja, vilken visade sig vara XL.... i dammodell. Visserligen är jag mindre nu men det finns gränser. Bytte till en L model för män vid registreringen och den var ganska tight, men XL var slut. Nåja bild kommer så småningom.

Satte mig ner på bord nr 5 plats 1, det var tyvärr bara 74 startande vilket betydde 8 priser.  Vi startade med 12 000 och jag fick AA ganska tidigt men vann bara blindsen. Mitt emot mig satt en annan PAF-kvalare vid namn Alex på plats 4 som spelade otroligt underligt och uppförde sig ännu märkligare. Han var ganska svår att spela mot men jag var inte med i någon hand mot honom egentligen. Han lyckades dock plocka upp AA två gånger och fick ordentligt betalt också. Han spelade och höjde ganska många potter, men verkade otroligt osäker på hur man spelar live, men var väldigt kaxig.

Själv bluffade jag ganska tidigt på en river med missat färgdrag och blev synad. Låg runt 10 500 i marker nu. Fick lite senare triss i 5:or när jag synade med T5 efter att flera limpat. Dock ingen action. Överlag hade de flesta respekt för mina höjningar och jag hade ne tight image vilket i och för sig var rätt. Men jag lyckades tack vare detta semibluffa till mig en del potter genom att spela färg och stegdrag väldigt aggressivt. Limpade med i flervägspotter och reraisade deras floppbet om jag hade steg eller färgdrag. Trots det spelade jag väldigt få händer för jag fick inga bra kort. Inga par utom låga och de fick fick jag lägga efter raise och reraise innan turen kom till mig. Ganska actionbetonat bord p.g.a av ett par väldigt slaskiga spelare.

Alex limpade in i första position vid blindsen 100-200 ante 25. En annan spelare, Stefan med kepsen, som hade spelat hade en semilös image höjde rejält upp till 1200. Han hade 15k till bakom och vår "vän" Alex ställer och han får insta-syn. Alex har T7 och den andra killen AA. Så spelare man inte en stor stack. Alex fortsatte att slaska men åkte efter ytterligare en timme, kommer inte ihåg hur, men han spelade väldigt dåligt och var överlag väldigt ohyfsad. Satt kvar vid vårt bord fram till 4 på morgonen ungefär då jag fick byta, hade haft lite tur och hade kanske 18k i marker ingen gigantisk stack, jag och Stefan med kepsen kom till samma bord där chipleadern satt, en väldigt full tjej som träffade allt och fick  bra kort hela tiden. Jag satt precis innan henne vilket gjorde att jag var tvungen att spela tight, men jag fick AK en hand och vann blindsen plus lite till och jag gick allin med 77 när alla lagt sig fram till min lilla mörk. Hon stekte skitlänge men la sig, sa hon hade haft AQ, så jag sa att jag önskade att hon hade synat. Spelet avslutade 05.30 då 27 spelare återstod. Vi fick paus fram till 10.00 så jag gick till hytten och somnade omedelbart. Hade otrolig tur som vaknade helt plötsligt och klockan var 9.36. Hade ställt larmet på 9.30 men det hade tydligen inte funkat. Forts. Följer........................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback