Så här gick det.........

2009-02-04 @ 14:25:08 | Poker

Här är svaren jag fick på mötet.
1. Man anser att man följt 16.14 men medger att reglerna inte är tillräckligt klara om att de kommer att gå igenom loggar för att hitta tidpunkten för när systemet fallerade. Regeln är skriven med tanke på att systemet tvärdör  och det finns ingen definition på när systemet slutat fungera tillräckligt väl om det inte dör totalt utan bara blir segt eller väldigt belastat. Hade man ringt kundtjänst och frågat om ett fingerat fall hade man antagligen fått svaret att endast de kvarvarande spelarna får pengar eftersom deras kunskap inte är tillräckligt djup.

Paragraf 16.15 som jag trodde de skulle åberopa är skriven för att friskriva bolaget från alla fel som inte har med deras system att göra.


2.De loggar som de har tittat i visar de inte för utomstående, till viss del p.g.a att det finns en regel från lotteriinspektionen att begränsa tillgången till systemet, men mest för att man bestämt sig för att inte göra det. I loggarna är störningarna inte tillräckligt detaljerat beskrivna för att man ska kunna göra en bedömning om hur allvarliga störningar det är utan man har tittat på mängden för att fastställa tidpunkten. Han var ganska svajig på den punkten vilket gör att jag misstänker att deras loggning av störningar är mycket undermålig.

Jag försökte förklara att om man ska ha någon trovärdighet kvar måste de visa de grunder vilka de tagit beslutet, eftersom vi just nu inte litar på att de gör någonting rätt. Men han var tydlig med att att det tänkte de inte göra.


3. De medger fel och misstag och säger också att de efter att betalat ut pengarna till de 21 tittade på kompensationsfrågan, men kom fram till att inte betala ut någon kompensation på affärsmässiga grunder. Det finns inga restriktioner som hindrar dem, enbart affärsmässiga grunder.


Utöver detta nämde jag att det var lite osmakligt att de enda som begått fel och misstag i detta ärende är Svenska Spel och att de har gått plus på hela affären, åtminstone ekonomiskt. Frågade om de tänkt över möjligheten att använda anmälningsavgifterna till kompensation och det sa han att de hade men då främst för att betala  tillbaka till alla 2092 spelare. Man hade dock kommit fram till att det var väldigt lite pengar för varje spelare och att det inte skulle förbättra relationerna med de spelare som var kvar. Det skulle ändå uppfattas som om de struntar i de kvarvarande spelarna. Jag frågade då om det inte är precis vad detta att inte kompensera oss betyder och då blev han tyst och gjorde en min som jag uppfattade som att "Ja, så kan man mycket väl tolka det"

Så precis som jag trodde så struntar Svenska Spel i den enskilde spelaren. Vi har inget värde för dem som kunder. Finns alltid nya spelare och snart har de glömt detta. Jag ska försöka se till att det inte blir så och att de får affärsmässiga skäl att kompensera oss. Ligger lågt ett tag till vad gäller tidningar i alla fall.


Kommentarer
★ Jopes

Ska ni gå vidare med stämnning eller? De verkar ju inte kunna svara bra på någon fråga.

2009-02-05 kl. 08:33:51
★ rosjon

Jo, vi har en jurist som jobbar på det

2009-02-05 kl. 08:43:34
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback