Finalbord och Sit-n- Go

2009-01-11 @ 11:04:38 | Allmänt
Kom på finalbordet på midnattsmötet dan efter min vinst men gav bara 996kr eftersom jag åkte som nia. Har dock gått väldigt bra på Sit-n-Go's på Svenska Spel, spelar på 100krs nivån eftersom jag tycker det är flest dåliga spelare där. Spelar lite fler bord samtidigt istället för att gå upp i nivå. Funkar bra och jag har en väldigt enkel taktik. Snortight till och med att mörkarna kommer upp i 50-100 (startstack 1000 i marker). Om jag inte fått en enda bra hand ligger jag då runt 800-900 kvar och ett par-tre stycken spelare har åkt. Börjar då stjäla i bra position, men fortfarande tight i övrigt. Dessutom, väldigt viktigt att alltid pusha all in om man ligger runt 10BB. Aldrig limpa eller höja tre ggr BB. Jag gör det ibland men det är kass. Till slut tröttnar folk på mig och synar och förhoppningsvis gör det det när jag har en bra hand. Folk synar förvånansvärt brett ibland efter att man terroriserat bordet ett tag. På det här sättet kan jag spela mer med automatik och fler bord. På högre bord är spelarna bättre och färre spelar på de nivåerna så man får vänta länge på att turneringarna startar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback