Mera vin och fler röster

2009-05-13 @ 20:55:07 | Allmänt

Ikväll kom jag hem efter en hård vecka. Jag vet att det inte är slut än, några dagar kvar till helgen, men första veckan som deltagare i pokertalent-tävlingen är till ända. Blev ett par glas vin till maten idag och idag är jag antagligen bra värde vid pokerbordet. Får hoppas på min sagolika tur. Men jag mår bra iaf:D


Det har varit tufft att börja spela cashgame. Som turneringspelare vet jag att jag håller måttet, finns en hel del att förbättra, men jag är ingen nybörjare. Cashgame är verkligen en helt annan sak.


Jag har bestämt mig för att jag ska spela löst (tvärtemot min turneringsstil, nåja lite iaf). Jag ska ALDRIG limpa in först i en pott (nåja nästan aldrig) men gärna limpa om jag inte är först in. Varför? Därför att jag tror att det är bästa sättet för mig att spela. Jag vill se många kort, så billigt som möjligt. Naturligtvis anpassar jag mig efter bordet.

Hur har det då gått? Jodå sisådär. Resultatet är helt OK, men inte alltid hur det gick till. Jag har vunnit en del potter jag inte förtjänade( förlorat en del också iofs) och ibland donerat lite väl mycket för att jag blivit.....irriterad är nog ett bra ord för det. Spelar faktiskt bättre när jag inte har full fokus utan något distraherar mig. Varför? Rutin känns som den enkla förklaringen. Lite tightare nästa vecka om det bir en fortsättning (men bara lite) och framför allt tightare ur position.


I övrigt en tuff start på jobbveckan med mycket utmaningar. En roliig helg med pingistävling och fester både lördag och söndag.Ligger lite efter i röstningen har jag märkt, hoppas ni tar er tid att registrera er och rösta på mig, ni som faktiskt läser min blogg både på donkr och rosjon.blogg.se.
www.donkr.com för att registrera er och www.donkr.com/pokertalent för att sedan rösta.
Vet att flera av mina kompisar inte fått mejlet för att verifiera sin mejladress. Ligg på supporten på donkr, så hjälper de er.
 

Min yngsta dotter Signe har bevisat att Apple gör det absolut enklaste och mest intuitiva användargränssnittet. Hon kan redan som ett och ett halvt år gammal aktivera min iPhone och stänga av knapplåset, vilket hon gör så fort jag glömmer telefonen framme. Väl inne är fisksimuleringen  en favorit.

Gå in på www.donkr.com för att se lite fler bilder jag lagt upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback