Paf Poker Challenge del 3

2010-04-19 @ 21:48:03 | Allmänt
Lördagen började vi med en schysst frukost där vi också träffade på Jorma och Therese som båda fortfarande var kvar i Main. Lite avundsjuk man var då Jorma dessutom klonkat hem en jorden-runt-resa hos PAF. Vet inte hur det gick till men det vore ju inte helt fel.
De hade dock valt att ta en resa med hela familjen till Thailand, men det kanske blir råd med en tripp till Vegas med.
Sedan blev det shopping på stan, presenter till ungarna och en kaffe på bagarstugan.
Vidare till turneringen som startade kl. 12.00, såg att Johan klarat sig vidare om än shortstackad.

Vi stannade kvar och käkade en lunch som var helt ok, men jag höll mig till vatten då jag var helt övertygad att en enda öl skulle göra mig alldeles för aggressiv. I efterhand inser jag att jag skulle ha tagit inte bara en utan två öl.
Stannade kvar en stund och kollade och sen gick vi upp till rummet och tog det lugnt.
15.50 gick jag ner igen och hamnade på ett ganska ok bord, åtminstone hade vi lokalens bästa utsikt.
Jag satt på position 10, på position ett satt en Ålänning som spelade rätt många händer, efter honom en finne som jag spelat med innan som brukar vara ganska stabil om han inte druckit, men det hade han;-) Överlag kan man säga att ålänningarna och finnarna var helt otroliga på att dricka, men trots kopiösa mängder så lyckades de ända hålla sig så pass vakna att de kunde spela. Om jag druckit lika mycket hade jag legat under bordet för länge sedan.
På position tre satt ytterligare en slaskande finne och efter honom satt en skåning som jag tror hette Nicklas Persson. Han spelade inte speciellt många händer men han spelade dem hårt. Efter honom satt ytterligare en ålänning som jag kände igen, väldigt lös och aggressiv. Nästa stol innehades av Gia som slog ut mig i kryssningen jag kom trea i. Efter henne satt Dan, som vunnit en av kryssningarna för inte så länge sedan och som bubblade den gången jag kom trea. Därefter satt en kille från dalarna som jag också kände igen väl ifrån kryssningarna och sist en finne som var TAG.
Ganska tufft bord och jag kommer ihåg att jag tänkte att det kunde varit lättare, men sen när jag såg mig omkring så fanns det inga direkt "lätta" bord.
Första handen plockar jag upp AK. Björne som jag tror ålänningen innan Gia hette höjer upp, Gia synar och jag reraisar. Bara Gia synar. A57 på floppen, Gia checkar och jag betar. "Slänger väl mina pocket" säger Gia och jag gör misstaget att visa mitt ess. Onödigt. Handen efter så får Gia halva Björnes stack efter att ha fått kåk med sitt par i kungar. Dan lovar att slaska rejält eftersom cashgamet lockade. Det tog alltså inte lång tid innan han synade med två par på en bräda där färgen kom på rivern och blev ganska
short, men han höll sig kvar ändå. Gia fortsatte och satte en stege och fick bra betalt av en av de slaskande finnarna. Efter ett tag åkte Björne med A2 mot KQ mot en av finnarna, men han i sin tur åkte senare mot Nicklas som samlade ihop en ganska stor stack de få händer han spelade.
Själv så var jag ganska kortdöd. Hade TT på lilla mörken en gång och reraisade finnen i postionen innan mig men han la sig.Höll ungefär startstack men mörkarna gick upp snabbt.
Sedan åkte Dan när han ställde med AQ, finnen innan mig gick allin med 99 och Nicklas som höjt först synade dem bägge med AA. Såg ut som en dubbelutslagning, men finnen fick in sin triss på rivern. Inte kul för Nicklas, men han hade drygt halva startstacken kvar iaf.
Efter dessa utslagningar så fylldes bordet på med bl.a Peter Pihlström som också vunnit en kryssning tidigare och som är en bra spelare. Ålänningen på position ett spelade färre och färre händer ju fullare han blev men höll sig kvar. Killen från dalarna plockade upp en hel del marker från bl.a honom och blev snabbt rejäl chipleader på bordet.
En slaskande finne till och två rejält tighta spelare flyttades också till vårt bord.
Försökte ta mig i kragen och spela mer aggressivt men antingen var någon före eller så hade jag så usla kort att jag inte orkade. Plockade upp 66, höjde, men ålänningen efter mig gick allin så det var bara att folda.
Några händer senare så fick jag 77 på lilla mörken och alla foldade till mig. Höjde upp, men denna gång la sig ålänningen tyvärr, då jag tänkte syna en eventuell push. Började bli mer gamblingsbenägen, men fick inga bra kort och det dök inte upp några bra situationer.
Precis innan middagspausen så limpade dalmasen in med 400 och jag reraisade till 1600 med J9. Alla la sig men dalmasen synade. Floppen kom T85 och dalmasen checkade, så jag betade 3100, och skulle ha synat honom om han reraisat, men han la sig. Hade c:a 10k när det var middagspaus. Mörkarna var nu 300-600 med 100 i ante så det började bli dags att gambla lite.
Tog därför två öl till middagen för att kunna spela lite lösare, något jag borde gjort tidigare om jag nu ska vara trogen mitt onlinespel även live, vilket jag kanske borde vara mer. Jobbigare att lämna bordet efter en misslyckad bluff live bara, även om jag inte bryr mig lika mycket längre.
Efter middagspausen så började även damturneringen som Liv skulle spela i. Dock bara elva deltagare, men fanns en del erfarna spelare med förutom Liv iaf, Magdalena in de Betou, Helena Forsell, Therese och Åsa Holmberg var de jag kände igen.
Jag började nu efter pausen känna av ölen lite och fick också lite bättre kort så det var enkelt att hitta tillfällen att höja rejält eller ställa in. Nicklas Persson åkte på en rejäl bad beat då han återigen blev utdragen på rivern, kommer inte ihåg exakt handen men har för mig att det kom fyra kort i samma färg och moståndaren fick färgen på rivern. Den sved extra mycket efter den först utdragningen.
Fortsatte själv att ta varenda chans jag fick att stjäla mörkar och göra resteals och var ett tag upp på 14k.
Precis när jag började känna ett jag hade bra koll på bordet och att det kändes som om uppdubblingen fanns inom räckhåll, så bröts vårt bord.
Kom till ett nytt bord och ställde ett par ggr där med, för att bevara min stack, men fick ingen syn förrän jag till sists ställde med par i åttor. Tyvärr hade synaren par i knektar och jag hade mindre än en BB kvar som jag stoppade in UTG med QT handen efter. Kom en dam men en annan hade AQ. Bust!

Inte nöjd, men kände att jag spelat bättre på slutet än i början och vara ganska nöjd. Hade jag fått dubbla upp vet man aldrig vart det slutat.

Nu blev det istället cashgame där jag hamnade mellan två riktiga fiskar från Tranås. Ena killen var en riktig calling station, full och omdömeslös. Den andra killen var en snubbe som kanske kunde spela om han hade varit nykter, men det var han inte. Satt där och fiskade och kände mig ganska nöjd då det annars ofta är jag som är fisken vid cashgameborden.
Väntade på ett bra tillfälle och till sist kom det.Killen innan mig reraisar en kille i tidig pos upp till €40.
Jag sitter med JJ och går direkt allin eftersom jag vet att han kommer att syna med vad som helst. Visst kan han ha plockat upp en hand men so be it i så fall. Jag leder stort mot hans range baserat på hans tidigare spel. Får dock syn av killen direkt efter mig också och synstationen synar naturligtvis också, potten är nu på €600. Tror jag är slagen av killen efter mig men han visar upp AT och killen innan visar upp 44.
Låt nu bara detta få stå! Men tyvärr, på turn kommer en 4 och synstationen från Tranås drar ut. SICK! inte min helg:-( Går bort till Liv och whinar, för henne går det bra iaf.
Sprintar sedan till bankomaten för att ta ut €200 till eftersom jag inte vill missa värdet vid bordet.
Försöker fortfarande hålla koll på hur det går för Liv, som när det är tre stycken kvar sitter med bara 1 BB kvar i stacken. Lyckas dock dubbla när Hefo inte tar sin autosyn och lyckas till sist vinna hela turneringen.

Synd det inte var något addat till damturneringen och att det inte var fler spelare med.
Efter att ha gratulerat Livan så startas det up en €95+5 SnG, och det får räcka med cashgame.
Hur det gick i den får ni läsa i nästa avslutande blogg.

Kommentarer
★ biedermeier

Iskallt nu ser jag. Satt på samma bord som dig på svs 500

Jobbigt men bara att komma igen.

2010-04-19 kl. 22:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback