Paf Poker Challenge del 4

2010-04-24 @ 00:45:46 | Allmänt
Så blev det då till sist en SnG, med ett inte allt för lätt fält. Magda, Dan, Linus Dolke, enligt egen utsago en av världens bästa SnG-spelare,Conny, Nicklas Persson, ), Johan Palokangas bland andra. Blev en ganska konstig turre, eftersom Palokangas hade last longer bets med flera på bordet. Linus föreläste hela tiden om hur man skulle spela. Åkte till sist på 5:e plast efter att ha ställt med Q4 på lilla mörken och Palokangas vaknade upp med AK. Not happy;-) Riggen var inte med mig på Åland och vet inte alls hur det slutade för jag drog mig direkt till hotellet då jag var helt slut. Men ett extra tack till spelaren som fixade korv i mängder till hela bordet. Det behövdes vid det laget. Läste i Magdas blogg att hon kom i pengarna, trots att hon uppenbarligen satt och nästan sov då hon missade att det endast kostade ytterligare 300 att syna Palokangas när han var short. Hade hon tagit den synen hade det antagligen sett helt annorlunda ut. Nu hämtade han sig och kunde slå ut mig. Minitilt. Gissar att Dan vann turren, han var bäst vid bordet, men med den strukturen så var det alldeles för mycket lotto på slutet.
Dagen efter bestämde jag och Liv oss för att ta Eckeröfärjan hem så att vi kom hem vid 17-tiden och fick träffa ungarna några timmar innan läggdags. För att komma ihåg Åland lite när vi nu är hemma igen så köpte vi med oss en låda Lonkoro och tjärtabletter. Tack finland för dessa bidrag till världen.

Det var en jäkla tur att jag vann paketet för det blev en dyr resa till Åland i övrigt. Tur att Liv räddade familjeäran och ekonomin med sin vinst. Glömmer aldrig hur det kändes att åka ut som andra man i huvudturren och hur det kändes när 4:an kom i cashgamet. Nästa gång så är det min tur.

Kommentarer
★ Linus

haha. här hittar man sig själv. Sorry om jag predikade, kan bli så när jag fått lite under västen ;) /Linus

2010-04-28 kl. 16:57:56
★ Jonas Rosqvist

Bara predika på, alltid kul när det är lite diskussioner vid bordet;-)

2010-04-28 kl. 21:08:16
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback