Första 20 dagarna

2010-08-20 @ 15:34:15 | Allmänt
Gick igenom de senaste 10 dagarna och la in dem också i Hagbards statistik formulär i excel. Tar en timme att göra i efterhand men det är värt det då det inte funkade att göra medan man spelar. Datat till statistiken hämtar jag från sharkscope och sajternas egna statistikfunktioner.
Jag har spelat fler turneringar denna period än första 10 dagars perioden. 63 stycken första perioden mot 129 de senaste 10 dagarna, sammanlagt 192 st. Lite lägre inköp sista dagarna för att optimera mina chanser i leaderboarden på Betfair. Ligger just nu på en 19:e plats, gissar att det kan bli svårt att komma mycket högre utan mer klonkar på just Ongame, men kanske om jag orkar hålla samma volym. Ongame är det nätverk där det går sämst, medan Everest och SvS är där det går bäst. Ongame har större antal spelare i varje turnering, vilket jag försöker trösta mig med när jag ser siffrorna.
Mina inköp uppgår nu till drygt $11 000 totalt och min ROI (Return On Investment) är nere på 60%, saknar möjlighet att studera enbart senaste perioden på ett enkelt sätt så detta får vara nog. Borde kanske ska bygga ett eget program för att hålla reda på statistiken, men det känns som ett jätteprojekt.
Att hoppas på en ROI på 75% över lång tid kanske var att hoppas för mycket, vi får se vart det stabiliserar sig efter ett par tusen turneringar, kanske inte blir högre än 30%. Den som lever får se.
Ska också bli mer nogrann med vilka turneringar jag spelar sen efter mtt leaderboarden är avklarad, tror jag kan optimera mitt spelande där en hel del. Blir lite för mycket slaskande nu och det är något jag vill undvika.
Eftersom jag spelar på olika datorer (p.g.a Ongames resurskrävande klient) men bara har Holdem Manager installerad på en har jag inte importerat hela min handhistorik, ska se om jag på något enkelt sätt kan använda HEM istället för Hagbards statistik program, vore ju skönt, då det finns en del begränsningar.


 

Kommentarer
★ donRollo

Morsning Rosjon.

Kul att det går bra för dig :) Inte ofta vi syns vid SvS bord, men jag spelar ju mest bara Midnattsmötet på helgerna och det gör kanske inte du. Får väl testa någon femhundring framöver...

Ang statistik så har jag funderat på att bygga en sådan funktion på min sajt www.donRollo.se. Hade du börjat hänga där så hade nog funktionen varit klar på nolltid. Jaja, men VAD är egentligen intressant i en sådan funktion? Skriv gärna en lista på vilka funktioner just DU skulle tycka vara intressanta. Ju mer förslag jag får in desto enklare att bygga såklart.

Lycka till i helgen :)

/donRollo

2010-08-20 kl. 16:16:23
http://www.donRollo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback