Ledig fredag

2010-08-21 @ 21:24:24 | Allmänt
Efter en torsdag som avslutades med ett finalbord och en vinst, så blev det inte mycket sömn innan barnen skulle upp till skolan. Var en aning seg men fixade lite med spackling och målning i den mån Signe kunde underhålla sig själv. Fredagen var tänkt som ledig dag från nätpoker och vad gör man då om inte åker och spelar livepoker på en lokal klubb. Tänkte ta en liten tupplur när Liv kom hem för att orka överhuvudtaget,men blev inte av och begav mig till klubben ganska trött.
Var rejält hungrig men tog mig en Serranoskinka med grillad Halloumi och zucchini på klubben i väntan på att turneringen skulle börja, jäkligt gott och väl värt pengarna (nästan inga kolhydrater, perfekt mat).
Sen satte turneringen igång, hade bestämt mig för att spela tight och framför allt försiktigt. Spelade iofs ganska tight, men har svårt för att spela försiktigt när jag väl ger mig in i en hand.
Med reservation för dåligt minne så ska jag berätta om vad som hände.

Vi har väl suttit kanske 4 perioder (20 min st) när denna hand utspelar sig. Jag sitter i tidig position och har AJoff.
Höjer upp till 3ggr stora mörken  och får syn av en väldigt lös spelare efter mig som spelat lite märkligt och sedan får jag även syn av en  riktigt tight-passiv spelare. Han hade i en tidigare hand spelat AK extremt defensivt med enbart syn efter ett antal limpare innan, och fortsatt passivt ända till rivern då han tryckte till med toppträff.
Efter dessa två syner går bordets shortstack allin med c:a 2200. Jag funderar på att enbart syna, men känns som ett bättre spel att isolera shortstacken och förhoppningsvis få lite döda pengar i potten med en coinflip.
Jag höjer därför upp till 5800 (hade c:a 17K när handen startade). Lösa spelare lägger sig, men den tighta synar!
Det kändes inte bra alls.
Floppen kommer knekt hög, 2 klöver, kändes bra men jag vill inte bygga pott i det läget så jag checkar, med förhoppningen att han kan tänka sig att checka ner. Har redan bestämt mig för att syna om han betar. Han checkar efter. Turn kommer ett ganska lågt klöver, jag checkar igen med checksyn i tanken. Får en check igen. Sista kort som kommer är klöver ess. 4 klöver på brädan, stegrisk, jag checkar. Han tittar mig stint i ögonen och betar 5000. Om jag synar och inte vinner med mitt tvåpar så är jag ner på c:a 7000 kvar.....
Funderar ett kort tag, känns inte bra att syna men känns inte bra att lägga heller. Känner mig inte slagen konstigt nog. Jag synar till sist.
Han visar upp AK för träffat ess på rivern, men han har inget klöver och jag tar hem sidopotten med två par. Shortstacken tripplar upp med par i sjuor, ena klöver sjuan. Gick helt och hållet på känsla där, och jag är verkligen synvillig, vilket både kan vara en fördel och en nackdel.

Spelar några perioder till  och höjer upp till 3800 från utg när blindsen är 800-1600, 100 i ante. kommer inte ihåg vad jag hade, inte så bra, men hade inte spelat på ett tag och kände att det var dags. Fick syn från en spelare, men jag betar ut rejält på floppen och han lägger sig. Respekt.
I handen direkt efter lägger sig alla fram till knappen som synar, inte första gången han limpar in. Det är något jag inte kan vänja mig vid live spel, alla dessa limpare på höga blinds, förstår inte riktigt det spelet. Lilla mörken lägger sig och jag tittar ner på KK. Syn, nej, höja ja.
Höjer till 3800 och han funderar ett kort tag innan han synar.
Har ingen aning om vad han har, kan ju inte vara skräp med en syn i det läget, om han inte är ute och kör. I så fall borde han försökt höje pre tycker man.
Floppen kommer K75 i olika färger. Trevlig flopp! Ingen farlig bräda, jag bestämmer mig för att slowspela och låtsas ge upp efter ett misslyckat stöldförsök preflopp. Jag checkar och han betar 5000. Jag funderar ett tag på omslag, men tror inte det ger mest pengar. Jag synar bara. Turn en Q i sista färgen, jag checkar igen och han betar nu ut igen, jag slår om allin då han har så lite kvar att jag anser honom commitad till potten. Till min förvåning slänger han ganska omgående med knappt 7000 kvar. Han måste varit ute på en riktig bluff.

Ligger runt 35K när jag får byta bord, till ett bord där det sitter en pojke på 19 år med sin mamma i positionen direkt efter:-) Kul med något hela familjen kan göra tillsammans, får hoppas jag och mina barn spelar turneringar ihop om så där en 10 år. Mamman älskade att syna preflop, men fick hela tiden bannor av sin 19-årige son för sina limptendenser. 
Jag sitter lugn vid bordet, eftersom i positionen innan mig sitter chopleadern i turneringen som redan nu fått ihop en femtedel av alla marker.
Spelar en hand där mamman och chipleadern som sitter precis på de två platserna innan mig limpar in och kompletterar min stora mörk. Enkel raise och de foldar båda. Jobbar mig upp till 50K och precis innan en paus när mörkarna är 1500-3000 ante 300 så limpar sonen in utg+2 och jag på knappen tittar ner på monsterhanden A8 spader.
Allvarligt talat känns det bara som om att det finns enkla pengar att hämta, så jag raisar till 12000. Alla lägger sig utom sonen som synar. Floppen kommer T85. Han går allin, och täcker mig med kanske 5K. Jag hade redan preflop bestämt mig för att syna om han gick allin vid minsta träff och en 8 duger bra för mig. Han har dock mycket bättre än jag trodde, 97 för öppet stegdrag. Duckar alla dåliga kort och dubblar upp till strax över 100K.
20 stycken kvar och ett par händer senare ställer sonen, jag har QQ och jag går allin för att isolera. En kortstack till synar och sedan sitter en storstackad kille och steker jättelänge innan han foldar. Han påstår att han foldat damer, vilket är synd. De andra har AJ och J9 och ett ess på floppen ger sonen en upptrippling. Jag är ner på c:a 90K och får nu byta bord med 12 spelare kvar.
Detta bord är fullt av stora stackar och de höjer konstant. Får verkligen inga kort och blindar ner mig till 60K innan bubblan spricker. Finalbord med nio spelare, jag är rejält kortstackad. Får dock en bra placering på final
bordet med position på de största stackarna. Planen är att leta efter läge att resteala om jag nu inte skulle råka få en bra hand. Men först går jag allin på en storstacks höjning från cutoff på min bb med A7, han har A6, trolig split men 7:an kom på turn. Sedan får jag flera bra händer som jag reraisar allin med.  Nyckelhand är när jag med 99 går allin efter att chipleadern höjt på knappen och lilla mörken gått allin. Chipleadern synar och min 99 står.  
Till slut är vi tre kvar och jag har en bra ledning.
Föredetta chipleadern går allin för halva min stack och jag synar med A8, han visar Q8, men tyvärr kommer damen. Bara en hand senare så går chipleadern all in igen jag synar med KQ vilket även den tredje spelaren gör. De har bägge AK, och jag åker till sist på tredjeplats.
Med tanke på hur dåligt läge jag hade när finalbordet började så får jag vara nöjd, jag hade näst minsta stacken då. Tog mig upp till chipleader med tur och åkte ut med lite otur, det jämnade ut sig.
Helt slut idag, blir lite nätpoker men inte mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback