Utmattad.....

2010-08-26 @ 14:44:32 | Allmänt
....men på ett bra sätt. Har kommit igång med träningen igen, tredje dagen i rad. Hämtade även hem klinkers till källaren, tunga grejer, så hela kroppen har fått sig en genomkörare. Funderar fortfarande på hur man ska få dit en hålkälslist snygg på ett snedtak, om någon vet så hör av er. Igår var det Livs chans att ta sig in bland de tio som får spela om en kvalplats, 1:a platsen fanns det bara realistisk chans på vid vinst. 1:an i serien får ett SM-paket, sedan gör de tio främsta upp om ett paket och slutligen får alla som spelat 8 turneringar eller fler chansen på det sista paketet. Hon vann inte trots bra spel, men hon tog sig in bland de 10 som får spela om ett paket. Som vanligt railade jag Liv och som vanligt häpnade man över spelet ibland. Limp,limp,limp, minraise. Varje gång jag såg det gjorde det ont i pokersjälen. Liv var också rejält frustrerad. Finns inte mycket att göra i det läget, antingen börjar man spela varenda hand och chansar lite på att träffa monster, eller så tightar man till sig och väntar på en riktig hand. Liv valde det sista för att ha chansen att komma bland de 10. Själv spelade jag Sverigerankingen som vanligt, lite turrar på Ongame (iskallt nätverk för mig, lyckas klart sämst där), lite turrar på Everest, och så några till på SvS. 14:e plats i SR efter att ha blivit brutalt utdragen av AJ mot min QT, jag hade träffat damen och min motståndare träffat knekten när pengarna åkte in på turn. River A, vilket gjorde ont, men jag var stor chiplead vid tillfället så jag hade average kvar iaf. Det var min pokerpolare från donkrtiden Daniel med det hemska nicket "Skinnväst" som lyckades dra ut mig i sann rosjonstil. Han tog sig sedan till en slutlig andraplats, medan jag ställde på lilla mörken med K6 och blev synad av AQ, 6 på floppen, turn A.
Tog mig till finalbordet i midnattsmötet på SvS, men åkte först. Största vinsten igår blev på Everest där jag tog en andraplats. Ytterligare en ITM på Ongame men annars som vanligt kallt där.
En vecka kvar på månaden innan det är dags för resultatberäkningen. Får hoppas på storklonk i helgen;-)

Kommentarer
★ Daniel

Ber om ursäkt utdragninen och noterar att aldrig försöka bluffa dig igen!

2010-08-27 kl. 09:38:48
★ rosjon

Ingen fara jag är van, nästa gång är det jag som bluffar och drar ut, det jämnar ut sig. Och vem vet nästa gång kanske bluffen funkar;-)

2010-08-27 kl. 10:13:15
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback