Grattis Bisons!

2010-12-30 @ 12:06:41 | Allmänt
Igår gick sista turneringen i årets Sverigeranking, spelade bra, gjorde två läggningar med set (triss) där brädan såg farlig ut och jag kände mig slagen, ena gången höjde en kille, en kille till synade och en tredje återhöjde på turn. La min låga triss och killen efter mig gick allin, med visade det sig, en högre triss. Andra gången hade motståndaren stegen. Oavsett kände jag mig slagen och la mig, men hade nog inte gjort det om det inte var sista turneringen och jag fortfarande hade chans att ta mig till finalbord. Till slut vann iaf Bisons som faktiskt haft ledningen större delen av året klart välförtjänt. Får trösta mig med att jag tjänat mest pengar på SR i år;) Återstår en månadsfinal och årsfinalen.

Lär väl spela SR nästa år också men antagligen inte lika ofta(jag känner iofs mig själv, så vi får väl se). Nästa år blir antagligen PAFs Goldrush viktigare om den fortsätter. Samma upplägg, men mer värde, dumt att missa. Retar mig lite på att om SvS haft samma värde som Goldrushen så hade jag haft två livepaket, en resa till Las Vegas och ännu mer i vinstsumma.

Kommentarer
★ J

Kan du berätta lite om Goldrush och Sverigerankingen för en oinsatt? Inköp? Hur ofta? För/nackdelar med dem kontra andra turneringar?

2010-12-30 kl. 15:37:32
★ Rickard

Gold Rush fortsätter absolut under 2011. Då blir det dessutom en månads-, halvårs- och en helårsranking och live och online och cash adderat varje månad precis som detta år. Fast ännu mer. Ja, den blir bättre helt enkelt. Vi har fått in mycket förslag under året som jag ska pussla ihop innan vi nystartar runt den 15 Januari igen.

2010-12-30 kl. 19:48:54
★ Andy

Får nog fundera ett tag om man ska köra den då..

Verkar ju onekligen vara helt ok..

Skulle nog behöva ändra nick dock.. FagbetproAndy kanske:):)

Gott nytt år till er alla

2010-12-31 kl. 19:54:03
★ rosjon

J: Goldrushen har en klar fördel och det är att PAF adderar värde. Inte lika många spelare än så länge, tror det ändras när det blir en längre ranking. $44 i inköp, så ungefär samma som SvS rankingen. SvS rankingen har jag spelat i brist på andra rankingserier. Är man bra så är det extravärde eftersom det avsätts dela av inköpet till månads och årsfinal, men om man inte räknar med minst en topp 5% placering per månad är värdet ganska dåligt. Inget extra addat, fler spelare, lite mindre brant struktur.

Såg att betsson ska försöka sig på en rankingserie också, vi får se om den blir något att ha. Att det är långa serier bägge två är bra, desto längre desto mindre varians, bra för de bättre spelarna. Att man delar in i etapper kan dessutom vara bra för att man bibehålla intresset över hela året. Som sagt sur över att samma adderade värde finns på SvS. Om jag bara hade råd med en serie hade det definitivt blivit PAFs

2011-01-01 kl. 13:29:24
http://rosjon.blogg.se/
★ rosjon

Rickard: Hoppas på fortsatt ökat antal spelare, tror att med lite reklam kan det bli dubbla antalet spelare. Det borde bli det med tanke på det adderade värdet.Och som jag sagt tidigare, första gången jag faktiskt vill att fler ska spela en turnering med övervärde.

2011-01-01 kl. 13:34:22
http://rosjon.blogg.se/
★ rosjon

Andy: Klart du ska spela den, ni får köra med bounty på FagBetPro-medlemmar, en rosa sjal med läppstift avtryck från utslaget pro.

2011-01-01 kl. 13:37:18
http://rosjon.blogg.se/
★ Söppärj

Kul med fortsatt Gold Rush, tror oxå det kan bli fler spelare framöver. Oavsett känns det riktigt prestigefullt med den serien över ett helt år. Även om det är färre spelare än i SR så verkar det vara lika många som spelar den regelbundet som det är i SR.



Ska sätta upp ett personligt mål att försöka hålla jämna steg med dig i Gold Rush rosjon. I SR känns det ju alltid meningslöst att spela när man väl kvalat in till månadsfinalen o då hänger man inte med i totalen heller.

2011-01-01 kl. 17:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback