Donkr Live-finalen

2010-01-17 @ 20:57:12 | Allmänt
Disclaimer: Jag tar inget ansvar för mitt dåliga minne och för de fel som beroende på detta förekommer i texten nedan.
Kom till Pure vid halv sextiden i fredags efter att ha grundat med kebabtallrik med enbart sallad, och blev genast bjuden på en öl. Alla från donkrkontoret var där, även Legato, den enda på kontoret som misslyckats med att kvala( måste påpekas, för att strö lite salt i såren). För att göra det mer intressant hade han köpt procent av Kappaman och hade slagit vad med Danny "fan007" att han skulle åka innan Kappaman.Det visade sig att dessa vad betalade sig, så det kanske var bra att han inte fick vara med själv.

Betfair hade dukat upp med en schysst buffé och bjöd på allsköns dricka, som jag dock tog det lugnt med, planerna var ju att vinna det här.
Hade med mig mina nya RayBan som jag införskaffat i Thailand, men när jag väl satte mig vid bordet så visade sig att det var så dålig belysning att jag inte kunde se de andra deltagarna speciellt bra, även om jag kunde se korten, så de var bara på en enda runda. Synd, gillade känslan på WSOP att kunna gömma sig bakom solglasögonen när man bluffade.
Morgan, som satt direkt efter mig, gick ut hårt första handen och höjde UTG. Det visade sig att han satt på KK och floppade set, men han fick inte så bra betalt. Det visade sig ganska snart att Morgan skulle ha en bra kortkväll, han floppade set på set, visade AA och andra höga par. Tyvärr för Morgan så skulle det också visa sig att det det inte räcker med bara bra kort och bra spel, man måste ha turen på sin sida också.

Bordet kändes ganska aktivt i början, så jag bestämde mig för att spela snorttajt ibörjan, i väntan på kommentarer som:" Du har inte spelat många händer", "Oj,oj om det är du så lägger jag mig". Tog ungefär en timme att etablera den imagen och spelade inte många händer alls. Efter det kunde jag ganska enkelt plocka upp mörkar då och då vilket gjorde att jag hela tiden under turneringen kunde hålla mig flytande i väntan på de riktigt bra lägena.

Den första handen jag spelade gick till så här:
Viktor "miles" reraisade en standardhöjning från LisaLove "gogoplata" till 800, och jag tittade ner på KK så jag gjorde en rereraise till 2,4k vilket fick honom att suckande lägga sig. Visade KK för att visa hur tajt jag är och i första pausen hade jag ungefär 12k, 2k mer än startstack och hade inte behövt visa några mer händer.

Morgan hade lyckats tappa en stor del av sin stack till Christian "GretchiN" (tror jag), minns inte riktigt hur. Efter det så blev Morgan alltmer aktiv i sin jakt på marker och denna hand utspelade sig:
Kappaman lyckades nästan dubbla upp efter att Morgan gått allin på en flopp med två klöver. Potten var ganska stor redan då flera hade synat Morgans preflopphöjning och David tänkte bra länge innan han synade. Morgan hade K6 klöver och David JT klöver, vilket gav David 6 outs som han i sann vinnarstil träffade på rivern genom en knekt. Morgan var ute som första man.

Efter paus lyckades LisaLove att plocka nästan hela stacken från Danny genom att limpa in i tidig position. Danny och några till synade. Floppen kom JT5 och Danny höjde efter att LisaLove checkat. LisaLove gick allin och Danny synade direkt. Danny hade 55 men LisaLove hade JJ, d.v.s högre triss. Inget att göra även om Danny utmålade alla möjliga scenarior, tyvärr slutade alla efter lite resonerande med att alla marker åker in i mitten.

Viktor hade blivit omslagen i stort sett varenda gång han höjde preflopp och hade tappat en hel del på detta, så han var shortstackad. Enligt egen utsago så la han många bra händer, vilket uppenbarligen var frustrerande, men åker man 90 mil så kanske man orkar lägga en del när man gissar att man är slagen. Till slut ställde han med A4 i sen position men David hade AK och synade. Floppen kom med K och ytterligare en K på turn och Viktor åkte på 8:e plats.

Lite senare, Jon "KingKebab" höjde i 3ggr mörken och alla la sig fram till mig på BB. Jag tittade ner på KQsuited och bestämde mig för att syna. Floppen kom kung hög och jag checkade till Jon, med planen att checkraisa. Jon betade lite drygt halva potten och jag gick allin och Jon muckade korten direkt.

Nån runda senare satt jag på UTG och höjde med AJsuited till 3ggr mörken. Alla la sig fram till Danny på BB som satt länge och funderade. Han var kort och jag visste att jag skulle syna om han ställde även om jag inte alls hade lust. Som tur var la han sig dåoch blev istället strax därefter utslagen med 88 mot AQ, kommer inte ihåg vem som slog ut honom. 7:e plats blev det för Danny som hade gått ut hårt med ölen och inte verkade alltför besviken. Blev en aning tystare vid bordet efter detta

Snart därefter genomförde Christian en stor bluff genom att gå all in på floppen, men David hade plockat upp nötfärgdraget med ett mellanpar och synade. Christian drog i stort sett dött och dessutom turnade David färgen. Christian ute på 6:e plats.

Michael "Tangoman" hade under hela turneringen gett kortdöden ett ansikte och de få gånger han hade något så var floppen inte direkt hjälpsam. Var ganska kortstackad nu och ställde med 55 som synades av David med AQ. Naturligtvis vann David.

Jag själv låg nu på c:a 17K och Jon på c.a 8-9k Fick KK på SB strax efter att Tangoman åkt och ville gärna få betalt. Planen var att höja lite vekt och hoppas på ett omslag. Fick dock bara en syn efter lång betänketid. Bestämde mig för att beta strax över halvpott om floppen kom utan A, vilket den gjorde, dam var högsta kort.
Jon ställde efter kort betänketid och jag synade direkt. Jon hade träffat damen och på turn parade sig bordet så outsen blev ännu färre. Ingen hjälp på river och jag var ITM.

David och jag var ungefär lika i markerantal medan LisaLove spelat väldigt få händer efter sin triss och låg på c:a 20k. Mörkarna och anten började bli stora och jag stal så mycket jag kunde utan att få några bra kort. Höll mig runt 30K, men LisaLove plockade en hel del från David på en coinflip. Blindade dock ner sig igen och till sist utspelade sig denna märkliga hand som skulle bli den sista.
Tittade ner på A6 och valde att gå allin. LisaLove tänkte inte speciellt länge innan hon synade. Kappaman stånkade och stönade och hade uppenbarligen något mycket bra, men var inte helt säker på att det var en bra ide att syna med tanke på att han var knapp chipleader. jag hoppades naturligtvis på lägg. Han tog dock synen och visade TT. LisaLove hade K8 och till min förvåning kom det inget A. David vann genom att i sista handen slå ut sina två sista motståndare, dubbelknockout.
Eftersom jag hade mer marker när handen började fick jag andraplatsen. Trevligt, men synd att jag inte fick chansen att spela headsup om förstapriset.
Kul kväll, trevligt att träffa andra donkrar och höra lite roliga historier från pokersverige. Efter att ha fått flera glas champagne och druckit en drink från Betfairs generösa drinkbord kände jag att det var dags för denna 40-åring att bege sig hemåt, för att kunna orka med resten av helgen.
Tack igen Betfair, Donkr och alla andra för en trevlig kväll och extra kul att den slutade med ett bra tillskott till pokerkassan. Lär bli en hel del spel på Betfair nu.


1 David (Kappaman)
2 Jonas (rosjon)
3 LisaLove (gogoplata)
4 Jon (KingKebab)
5 Michael (tangoman)
6 Christian (GretchiN)
7 Danny (fan007)
8 Viktor (miles)
9 Morgan (Farsan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback