iPad och homegames

2010-07-15 @ 10:19:18 | Allmänt
Första bloggen som jag skriver med min nya iPad. Steve Jobs sa att för att iPaden skulle bli en hit var den tvungen att var bättre att surfa på än en dator, bättre än en ipod på musik o.s.v. Vad gäller surfningen så är den verkligen bättre än datorn, musik har jag inte riktigt testat än. Kolla film och läsa böcker fungerar också över förväntan. Nu när min macbook air är på reparation så lär jag testa den ordentligt, men tyvärr kan man inte spela poker på den så sitter ändå med min extradator rätt mycket. Letar efter ett bra terminalprogram för att kunna fjärrstyra min dator, och på det sättet kunna komma åt pokerklienterna. Det fungerar men bara tillräckligt bra för nödfall, inget man vill göra tillräckligt vardags. Men när de löser det så kan iPaden ersätta min dator. Söndagens nätpoker bestod av ett par bad beats i början av kvällen vilket resulterade i dåligt spel resten av kvällen . En stor läcka jag måste jobba på. Två homegames har det blivit, första gången med ett ganska vilt gäng i drygt 7 timmar. 200 kr i inköp, 1-2 kr no limit. Efter 5 timmar så var min stack 1500 kr, men maniacen som bluffade bort mesta delen av pengarna lyckades bluffa in i mitt tvåpar i ess och kungar. Fick in alla pengarna i mitten men han sättet sin hålstege på rivern. Blev otroligt tiltad av att totalt spelat ut honom och sedan förlorade en pott på c:a 2400 på det sättet och slutade den kvällen 600 kr back istället. Trevligt med fisk men inte när de vinner. Igår var det lugnare och mer normala potter och jag slutade plus 386 kr efter 3 timmar. Om någon läsare har lust att vara med på sms-listan när vi kör cashgame, så hör av er. Men vänta er ingen större framförhållning;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback