Deepstack Extravaganza

2010-06-29 @ 11:16:30 | Allmänt
Laddade upp vid poolen på Venetian innan turneringen startade kl 12.00 lokal tid.

Därefter gick jag ner och tog plats vid bord 96, plats 2.  699 startande, $340 i inköp och det ger c:a $200 000 i prispengar med c:a $25 000 till segraren. Fick efter ett par händer KK UTG och höjer upp 3BB, får fyra syn, bl.a av ett lokalt proffs. Jag betar sedan ut på floppen som kommer bara låga och får då en syn. Checkar turn för pottkontroll, och motståndaren checkar bakom. Checkar även rivern men tänker syna en bet, och får också en bet mot mig som jag synar. Han hade 99. Tydligen så blev det lokala proffset som lagt sig tidigare lite upprörd över vad som dök upp på brädan, han la väl något som hade blivit bästa handen.
Så handen efter limpar 4 st in och jag checkar med T6 på stora mörken. Floppen kommer TT4. Jag checkar för att kunna reraisa, och den enda som betar ut är lokalproffset. Jag reraisar 2,5 ggr hans bet och han reraisar då till 3 ggr min raise. Jag väljer då att gå all-in. Han suger länge på karamellen och lägger sig till sist, ännu mer tiltad. "You got lucky on me".
Har nu c:a 17K efter att ha startat med 12K. Spelar spekulativt men träffar inte, går ner till 15, då jag får QQ. En stack på 4,5K raisar och jag ställer honom allin. Tyvärr har han AA
Nere på 12K igen. Jobbar mig sakta men säkert upp till 17K igen, många reraisar och många lyckade continuationbets. Får en fransman på vänster sida om mig som spelar ganska vilt men bra. Jag tappar ner till 12K, men får in pengarna med 99 som står mot AK och jag dubblar upp.
Eftersom jag har en tight image så får jag mycket respekt när jag höjer och lyckas ta mig upp till 27K, mörkarna är nu 800-400 på nivå 7 (40 minuters nivåer) En shortstack höjer till 2100 UTG och jag sätter honom all in med AQ, han har dock KK och jag är nere på 17K igen.
Lite senare gör samma kille ett misstag och höjer minimum på knappen eftersom han inte ser rätt på färgen på sina marker p.g.a sina solglasögon. Jag sitter på BB och både jag och lilla mörken synar.
Jag har A3 och floppen kommer A hög. Jag checkar shortstacken bettar, jag synar. På turn ytterligare ett A, jag checkar och han betar igen, Jag tror nu att jag har bästa handen och minraisar. Han vrider på sig men synar till sist. På rivern går jag allin, och han sitter länge innan han lägger sig. Attans.....men tillbaka på 27K. Jag plockar fransmannens sista stålar när han går allin mot mitt par i 99 med A8. c:a 30K nu och vi är på nivå 9. 500-1000 200 i ante. En ny kille med lite mindre än mig sätter sig två platser längre bort och även ny spelare på fransmannens plats. Mörkarna passerar mig och när jag sitter på knappen så lägger sig alla fram till mig och jag höjer då upp till 4000 på knappen med AJ i spader. Lilla mörken funderar men lägger sig. Stora mörken funderar också men går sedan allin, jag synar och han har 52off, Ess på floppen och jag tar hans stack och har c:a 60K vid middagstid, c:a 200 spelare kvar då av 699 startande.
Tar en hamburgare med Cattis eftersom Liv startat en turnering kl 19.00, 40 minuter innan. Är ganska trött, har ont i huvudet, men fyller på med socker, mat och vätska.
Back to business efter en timme.
En galen engelsman som gjort helt sjuka spel reraisar efter ett halvt varv den borttynande shortstackens (som jag försökt slå ut ett par ggr) höjning. Jag reraisar då engelsmannen som har lite större stack än mig till 25K med AK, vilket jag hoppas ska ge honom en illusion av foldequity då det är mindre än halva min stack, och att han ska pusha. Shortstacken foldar men engelsmannen pushar allin och jag tar synen med AK.
Han har bättre än jag trodde och har JJ, men A och K på floppen ger mig en stack på 120K. Fortsätter att bygga min stack och synar en allin innan en paus precis med KK, han har 77 och jag får en K på floppen, medans han för en retlig 7 på turn. 180K i stacken när nivå 14 ska börja med 1500-3000 med 400 i ante.
Byter sedan bord och hamnar ur position på en ännu större stack än min. Raisar ett par ggr på bordet och plockar upp mörkar och ante och är uppe på 200K. Får sedan AK på knappen och höjer upp, men får syn av den andra storstacken på lilla mörken. Flopp 467, han checkar och jag checkar, turn 8 och vi båda checkar igen. River en K och han betar ut 25K som jag måste syna. Han har par i femmor för en turnad stege. Suck!
Fortsätter i lugn och ro och plockar sedan upp AA i mellan pos och höjer upp till drygt 2,5 BB som jag gjort flera ggr innan. Får syn av knappen och av stora mörken. Floppen kommer Q77 och stora mörken checkar.
Jag betar ut 21K och knappen lägger sig men stora mörken ställer allin. Här borde jag lagt mig men kan inte låta bli att syna och han har naturligtvis en sjua. 70K kvar efter detta. Tvingas nu ligga lågt eftersom det närmar sig bubblan, det raisas rätt friskt från stora stackar och jag får bara skitkort. Får AA en gång höjer upp men alla foldar. Bubblan brister och jag får byta bord. Mörkarna 2,5K-5K, ante 500. En shortstack pushar från cutoff och jag synar på knappen med AQ. Han visar J2 men får både en J och en tvåa på floppen.

Ställer sedan när alla lägger sig fram till mig på cutoff med 36K kvar, tittar inte ens på korten. Får syn av QJ och jag har 98. Q på turn och min saga är all. ITM men grymt besviken. Åkte ut sista nivån för dagen på 60:e plats ungefär. Fan att man inte ska kunna ta sig till finalbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback