Guts and Glory

2010-06-17 @ 15:18:50 | Allmänt
Har nu bestämt mig för att flytta min betssonrulle till Guts, €1809 blev det till sist, men de har inte dykt upp på kontot än. Satte dock in $100 för att kunna spela och valde $6000 Daily Guarantee med ett inköp på $50+5 (Guarantee eller GTD betyder att spelsajten garanterar att det minst blir så stor total prissumma i turneringen, första priset brukar ligga mellan 20-25% av denna summa). Spelade även deras $2500 GTD Deepstack (extra mycket startmarker och långa perioder mellan mörkerhöjningarna), $30+3 i inköp. 15 platser betalda i båda och åkte efter ganska lång tid, kanske 3,5 timmar i 2,5K Deepstacken, JJ mot AK, på 26:e plats. Låg dock bra till och samtidigt som jag åkte så åte 16:e man ut i 6K GTD. Jobbade vidare, var ganska aktiv tidvis, men vissa perioder tog jag det väldigt lugnt. En spelare var otroligt svår att bedöma, ibland gjorde han bluffsyner på rivern och ibland spelade han väldigt bra. Han hade tyvärr position på mig och var svår att spela mot. Bestämde mig för att försöka trappa honom och denna hand utspelade sig när vi var 6st kvar. En limpare innan mig, fisken sitter på Stora mörken, jag på cutoff. Jag synar också med QT. Han höjer inte upp. Floppen kommer J98 i olika färger, trevligt med stege på floppen, han betar ut den andra spelare lägger sig, jag synar efter lite lagom paus. Nästa kort en Q och jag blir lite irriterad, typiskt att han skulle ha en tia. Han checkar dock, men jag betar ut. Han blixtställer och jag har inget val annat än att syna. Han visar upp .........A9. Ingen T på rivern för delad pott, utan han åker och jag är ganska stor chipleader. Sedan rullade det på av bara farten och till sist var vi bara två kvar och jag hade 3-1 i markerövertag. Han lyckades dock sätta några stegar och färger och ett tag var det omvända förhållandet, men jag grindade mig långsamt tillbaka och vann efter en bra spelad Headup. Skön premiär på Guts!
Lär bli fler turneringar där, bra värde p.g.a att deras garantier inte alltid blir fyllda, men tror jag skippar deepstacken, för liten garanti och för drygt att spela den. Men $6000 GTD blir det säkert fler ggr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback