PAF Sviten Summer Cruise del 2

2010-06-07 @ 23:49:14 | Allmänt

Fick till sist en plats vid cashgamebordet, samtidigt som Dan Östman, den forne kryssningsvinnaren som skulle visa sig vara omöjlig att tas med. Han bluffade friskt och när han inte bluffade plockade han upp Essen.
Var ganska passivt spel vid bordet dock, många familjepotter, men det kändes inte som om det var något värde i att 3-beta, utan värdet fanns i att träffa floppen bra då bordet var....mmmm .....synbenäget.
Lyckades plocka hem en pott med JJ trots att det kom AKQ på brädan och gjorde lite småbluffar samt blev bortbluffad av Dan en gång. Svider alltid lite extra:(
Efter en halvtimme anslöt Noslen, som just tagit sig vidare till dag 2 i turneringen, men försökte hinna med lite spel innan pokerrummet stängde.
Det skulle han nog inte gjort då även han blev bluffad av Dan. Själv lyckades jag få in en stege och vann ett par potter där jag inte behövde visa, så det blev 670kr plus, som för mig, cashgamefisk som jag är, får anses vara ett lyckat resultat. Tråkigt att det var så få spelare med på kryssningen men extra synd att det inte dök upp fler spelare för cashgamet.
Får hoppas någon från PAF läser bloggen, för jag har några idéer som man borde pröva nästa gång. Men de tipsen kommer sist i nästa blogginlägg.

Dags att sova inför nästa dags turnering, Second Chance, som skulle börja 11.00, 7 timmar sömn hann det bli, så man var lite mosig på förmiddagen.
Inte så många spelare i "Second Chance"-turneringen, men det var late reg, så det dök upp några till efterhand som turneringen fortskred. Tyvärr var Noslen en av dem. Han hade lyckat bygga upp sin stack till 40 000 som mest, genom att slå ut två spelare nästan direkt dag 2 startade, men var nere på c:a 36K när följande hand utspelar sig. Noslen sitter på lilla mörken (1000-2000 ingen ante) och alla lägger sig fram till knappen (ungefär samma stackdjup) som höjer till 6K. Noslen sitter på A8 och bestämmer sig för att pusha. Knappen funderar länge innan han till sist synar och visar upp AT. Ingen hjälp för Noslen och han lottas in på mitt bord som spelare nummer 20.
Får en ganska bra start på mitt bord och lyckas få en hel del potter utan att behöva visa upp några händer. Eftersom det är turbo så höjs mörkarna fort, men bordet är ändå ganska passivt. Dock sitter Dan vid samma bord och åker lite berg- och dalbana med stacken. På floppen T77 får han bra betalt av Noslen som inte tror på att Dan har en sjua (kan bluffen dagen innan spelat roll?), men Noslen hämtar sig snabbt med en fin hand, plockar upp KK och tripplar. Jobbar själv upp mig till 12K och är chipleader vid bordet efter att ha träffat bra och fått hyfsade kort.
Mörkarna är höga och jag försöker mig på att stjäla lite med marginella händer men får hela tiden reraise emot mig. Dan är aktiv i detta höjande, men visar de flesta händerna, och jag är slagen varje gång.
Åsa Holmberg höjer upp från tidig position, och noslen synar. Floppen kommer J87 och Åsa ställer in. Noslen funderar och synar sedan med JT, Åsa visar upp AK. Tyvärr kommer en K på turn och Noslen åker. Som tur är (eller otur ska det visa sig) så är det cashgame på gång.
Vi är ganska snabbt nere på nio spelare och finalbord, men utan Dan som åkte strax innan. På finalbordet så har jag ganska bra koll på alla spelare, men jag har inte mycket marker, runt 12K och nu är mörkarna väldigt höga, 1200-600.
Fyra får pengar, första pris 4K. Två spelare åker ganska fort så vi är 7 kvar. Direkt efter mig sitter Åsa och därefter Magda in DeBetou. Nästa plats innehas av en tight svensk och därefter sitter det en skåning som haft ganska bra kort och spelat ganska tight också. Därefter en kompis till Fagersta
(som ni kanske kommer ihåg om ni läst gamla bloggar) och sist men inte minst dalmasen jag spelade mot på Åland, även han tight. Jag insåg nu att det var dags att lägga i en ny växel och började gå allin om alla la sig fram till mig, efter att först ha låtsas titta på korten. Enklare att ställa om man inte tittat först. Jag visste att Magda skulle spela extremt tight, men att Åsa också skulle spela så försiktigt var mer en överraskning. Kanske jättedåliga kort?
Tack vare min taktik så dubblade jag snabbt min stack utan att behöva visa en hand. Åsa åkte sedan när hon var rejält kort. Två allin innan henne och hon hade redan lagt inte riktigt hälften av sin stack som stora mörk. Hon sa när det blev hennes tur: "Jag synar, eller vänta jag måste fundera". Det blev en liten dispyt om hon hade synat eller ej, men det bestämdes att vad hon sa skulle gälla som syn.Måste hålla med om beslutet, dessutom så är det instasyn med de förutsättningarna.
Det blev till sist Magda som fick bubbla och åkte på 5:e plats. Tröstpriset blev pulsklocka, men kändes inte som hon uppskattade priset;).
Fortsatte i samma stil som tidigare och spelade så aggressivt jag kunde. Lyckades plocka åt mig större delen av markerna på detta sätt och om det någon gång blev en flopp så betade jag hårt om jag träffade eller hade drag. Men jag slog inte ut 3:an och 4:an utan det gorde min motståndare och därmed så var det jämnt inför headsup, han hade faktiskt en aning mer än jag.
Minraisade i först handen med 98, fick syn, flopp 957, han checkar, jag ställer, han synar med träff på 5:an, får ingen hjälp och han är nu rejält kort. Tyvärr så kommer det sedan tre händer där han plockar upp lite bättre händer. Jag K7, han KT. Jag A5, Han A8, Jag A9, Han AK. Så snabbt gick den headsupen och jag får nöja mig med andraplats.....
Fick iaf ihop lite pengar till cashgamet, men mer om det i del 3....
Min tilt igår berodde förresten på att jag åkte på 6:e plats i PAFs WSOP-kval med KK mot AA, jag ställer han blixtsynar. Tiltar dessutom i detta nu efter att ha åkte tidigt på finalbordet i 500krs och på 7 plats i månadsfinalen på SvS. Lite flyt nu tack!


Kommentarer
★ Rickard

Ja, någon från Paf läser. Åtminstone två skulle jag tro. Precis rätt personer för att ge råd också. :)

2010-06-08 kl. 08:41:00
★ rosjon

Då får ni vara extra uppmärksamma på nästa blogg;-) Jag har inga nya idéer om hur man ökar turneringsdeltagandet, att det var så få denna gång berodde nog mest på SM, fint väder och skolavslutningar. Men jag har en del funderingar på hur man ska få resten av färjepassagerarna att lätta på plånboken i pokerrummet.

2010-06-08 kl. 09:47:11
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback