Dåliga odds och Sverigerankingen

2010-03-20 @ 13:38:58 | Allmänt
Tappade igår ledningen i Sverigerankingen till GoBaLi som vann i gårdagens turnering, ställningen är nu:

1 GoBaLi 2271,89
2 rosjon 2250,92
3 bisons 1892,59
4 Kaldur 1820,15
5 annars 1818,13
6 riverjack 1758,53
7 kungen76 1733,29
8 romocola 1714,55
9 $7 1662,51
10 $Hoffa$ 1632,56

Endast 20p upp till ledning igen, nu får det bli ett nytt finalbord snart!
Kan dock inte förstå hur de som planerat Sverigerankingen tänkt när de lagt en av veckans två turneringar på fredagar 19.30? Vet att jag tjatar, men är det bara jag som alltid har annat att göra då? Igår var jag och ungarna borta hos en kompis, då Liv hade tjejmiddag här hemma. Vi lagade middag och käkade fram till strax efter 20.00 då jag medan jag plockade undan kunde börja spela så smått. Och hade jag inte legat topp 10 hade jag inte spelat alls. Det krävs en del för att orka spela efter två öl och en lång arbetsvecka. Första ölen visste var den tog. Åkte ut strax efter 21.00 och sedan kunde jag ägna mig åt att spela Talisman med resten av gänget. Vi har tre barn var så det blev riktigt livat och vi tog taxi hem vid halv tolv, med Signe sovande i famnen.

Sökte efter info om Paf Poker Challenge, för att se vilket schema som gäller men råkade då hitta denna sida:
Bra odds
De ger 65 ggr pengarna på att jag ska vinna PPCn, vilket jag tycker är aaaaning för lite.
Det lär ju vara en del proffs där också, men om oddsen går upp till 100ggr kanske man ska sätta en femhundring.

I torsdags spelade jag +- noll med ett finalbord på Betfairs 3,2K. Synd man ska gå bra i den och inte i 12K. Låg bra till ett tag men AK mot JJ utan hjälp förstörde kvällen och sedan var jag shortstack.


Kommentarer
★ dybban

Både tiden 19.30 och val av dagar är ju helt uppåt väggarna. Det finns inte en chans att jag offrar fredagarna för rankingen. De måste ju haft psykbryt när de planerade årets SR.



Har fortfarande inte spelat en enda turre, och det beror bara på tiden och dagarna. Kör på i toppen nu.

2010-03-21 kl. 11:19:36
http://dybban.blogg.se/
★ Andy

Jag funderade på att köra sverigerankingen iår men lär ju inte offra fredagarna för det..

Tycker oddset sitter rätt ok på dig.. Ska nog in och sätta en slant:)

Synd att jag inte kan åka dock. Var egentligen väldigt sugen på det...

2010-03-21 kl. 21:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback