Fredagsmys

2010-03-27 @ 10:19:13 | Allmänt
Igår var det fredag och det var bara jag och barnen hemma eftersom Liv var med sitt företag på konferens. Ganska snabbt blev det klart att Siri skulle sova över hos en kompis så kvar var jag, Sander och Signe. Hade laddat med glass och sen köpte vi hamburgare som åts framför TV:n, något vi aldrig får göra om Liv är hemma, och när hon har annat för sig gäller det att passa på.
Vi såg på Percy Jackson och åsktjuven, med svensk text, så jag satt och läste för Sander som även om han börjat läsa inte är riktigt så snabb än. Signe var inte speciellt intresserad men lekte själv och det var lugnt och skönt. När filmen sen var slut så gick jag och la Signe som var jättetrött, medans Sander satt kvar och kollade på Let's Dance.

I och med detta började kvällens pokerspel. Spelade Sverigerankingen men åkte efter en och en halvtimme då jag floppade topp-par men killen på stora mörken hade floppat färg. Körde istället igång Betfriends 30K GTD rebuy och Betfairs 12K GTD. Kom precis i pengarna innan jag åkte med 55 mot JJ, utslagen av Legato som jag gissar kom topp 3 eftersom han låg bra till när jag åkte. 30K Rebuy gick också ganska bra men jag lyckades göra bort mig och bluffade bort en stor stack. Den turneringen känns lite lång för mig, har svårt att hålla mig i schack när det är så långa turneringar. Skärpning, för det är en riktigt bra turnering som det känns som jag kommer att ta hem när som helst. Kommer ofta i pengarna, men räcker inte riktigt hela vägen.
Avslutade kvällen med en 5000 Eyes Wide Shut på Betfair och Midnattsmötet på SvS. Låg bra till i Eyes Wide shut men åkte innan pengarna, spelade bra, men man måste ha lite tur med.
Kom dock trea i Midnattsmötet och det gav 4,5K SEK så lite plus igår på SvS och miniplus på Betfair. Somnade vid 03.00 så lite trött idag, tur att det är lördag.
På söndag blir det mer turneringsspel, men först kommer First Poker hem till mig för en intervju . Jag vet inte vad de ska fråga om, och vad de ska skriva om, men kan man ge SvS en känga för sitt misskötta SM 2008 så är jag nöjd. Långsint? Nej, inte alls.....
Men det betyder att det måste till en rejäl röjning, med tre barn och ganska slarviga föräldrar så förfaller det ganska snabbt här hemma. Tvätta, plocka undan och dammsuga står på schemat för helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback