Paf Sviten Poker Spring Cruise del 2

2010-03-14 @ 20:32:19 | Allmänt
Checkade in, fick min hytt biljett och träffade på Andy och hans kompis Andreas från Jönköping, som jag lärde känna förra kryssningen. Andy hade kvalat in söndagen efter förra kryssningen och Andreas köpte sen in sig i turren.
De stod och pratade med Magdalena in de Betou om en hand hon spelade i EPTn i Köpenhamn. Magdalena sitter med AK i ruter,höjer upp preflopp och får syn av Peter Eastgate som spelat många händer och är väldigt aggressiv.
Floppen kommer QJX med två ruter, och Magdalena betar pott, 3000. Eastgate synar och turn kommer en lanka. Magdalena betar då 5000 och Eastgate ställer om och är i praktiken commited. Vad göra? Syna? Ställa? Lägga sig?
Om man synar så kommer man att vara ganska short om man inte träffar sina outs och vinner handen, och det är svårt att veta hur många outs man har. Magdalena satte honom inte på en speciellt bra hand, och räknade även med essen och kungarna som outs förutom ruter och tiorna.
Jag hade nog trott att jag var slagen och enbart hade ruter och tiorna som outs, så i det läget i en EPT hade jag nog lagt mig. Det var vad Magdalena gjorde efter åtta minuters betänketid. Vad hade ni gjort?

När vi skulle gå ombord blev det strul med Andy och hans kompis biljetter så jag gick ombord, registrerade mig och kollade sedan på Melodifestivalen medan jag åt en god middag på den ryska restaurangen, Blini till förrätt med forellrom och en kall vodka, och sedan en ankrätt till huvudrätt.
Hade hoppats att få höra Anna Bergendahls låt eftersom jag spelat på den, men aldrig hört den. Jag hade en teori om att svaret på vem som skulle vinna Melodifestivalen fanns på kvälldtidningarnas hemsidor.Alla hade olika omröstningar och där låg hon klart före, så det kändes ganska säkert att hon skulle vinna, men det vore ju kul att ha hört den också. Hann dock inte med det eftersom turneringen började 21.00.
Eller nja, först väntade vi en kvart och sedan skulle Ola Brandborn, nya Poker Managern på PAF, snacka en stund och sedan var det standup av Anton Körberg. Han hade ingen bra kväll och han var klart sämre än komikern Markus förra gången. Man kan lugnt säga att han dog ordentligt på scen.

Startstack 15000, 70 spelare och jag fick naturligtvis Andy tre platser till vänster om mig och jag förväntade mig att han skulle spela ganska aggressivt och lite löst. I övrigt inga fördomar.
Andar jag kände igen på bordet var "Fagersta" från förra kryssningen. Från kryssningen där jag kom trea kände jag även igen Conny, jag har dessutom sett på Pokerstarsbloggen att han spelade senaste EPTn så honom fick man ha lite extra koll på. Kände även igen en kille till från förra kryssningen - "Junior" som han blev kallad vid bordet av den lite äldre skaran. Han var också en av dem som jag visste spelade bra.
Första handen vid bordet blev rejält actionfylld. Andy betar 150, får en syn och sedan slår Conny om till 800 och då slår Andy om igen till 2500. Syn av Conny
Floppen kommer 457. Andy betar lite mer än halva potten och Conny synar. Turn en 6:a. Andy betar igen, Conny synar igen.
River en 8, d.v.s stege på bordet. Andy checkar och Conny betar och får syn av Andy. Andy visar AK och Conny visar QQ och det bli split pott. Samtidigt står turneringledare Andreas och säger i mikrofon att det har börjat lugnt och försiktigt vilket får alla vid mitt bord att skratta högt.

Hur gick mitt spel då. Jag fick inte speciellt bra kort i början, spelade 76 i samma färg, och små par men träffade ingen flopp. Fick AJ i klöver i ganska tidig position höjde upp till 300, fick omslag av killen efter mig till 900, och jag synade i frustration.Jag ansåg honom vara ganska vek, och att han skulle gå att sno av, men det upptäckte jag först senare att han inte var, snarare väldigt bluffbenägen. Floppen kom 369, jag checkade och han betade ut 1300. Jag hade en känsla av att han är svag och jag borde ha en hyfsat tight image, så jag slår om till 3100 och han viker.
Lyckas ändå inte speciellt bra, inne och petar i potter för att se så många floppar så billigt som möjligt men får aldrig träff. Istället blir jag hånad av brädan. Varje gång jag lägger mig så floppar jag kåk färg eller två par, och det händer ideligen! Brukar inte bry mig men vissa av händerna är sådana som jag funderade på att syna med för att se en flopp...irriterande när man haft funderingen och skulle ha träffat monster. Minitilt.
Kändes inte riktigt som att det var min turnering just då. Tappade ner till 12k till första pausen.
Strax efter första pausen så kommer en viktig hand.
Tre personer limpar in bl.a Fagersta och jag sitter på BB med QJ och jag knackar. Floppen kommer damhög med två ruter. Jag checkar med tanken att checkraisa och Fagersta betar in i potten och jag slår om. Alla andra lägger sig men Fagersta synar. Turn ruter ess. Jag vet inte riktigt vad Fagersta kan ha, men jag försöker representera färgen alt. två par genom att beta drygt 3k. Syn.......
River kommer med ett lågt kort och jag checkar och har egentligen gett upp, men kan inte lista ut vad han har.
Han funderar länge men checkar sedan och han har AJ och satte sitt ess på turn, men man kan ju undra hur han hittade syn på min reraise på floppen....
Blev efter detta tight och väntade....och väntade .... till sist AJ på knappen. Två limp, Mörkarna 150-300 ante 25, jag ställer, alla foldar. Håller mig levande ett tag till.
Väntar....väntar.... klockan är nu 01.30 ungefär på natten, mörkarna 200-400 50 i ante.
Jag plockar upp 85 i ruter och tre st limpar in innan mig. Jag ställer på knappen. Fagersta sitter och funderar och synar till sist, alla andra lägger sig. Jag förväntar mig att han har nåt ganska bra, jag hade ändå 6000 i stacken, men han visar upp J9. Han får naturligtvis två knektar på floppen.
Irri, men NH, GL.

Jag börjar nästan direkt leta efter en gryta eller något annat att spela men det verkar inte vara läge för grytor och det är långa köer till cashgame. Tills de öppnar upp ett helt nytt bord och jag hoppar in med 2000kr!

Läs mer i nästa blogg om hur det gick i cashgamet!

Kommentarer
★ Andy

Tjenare.

Kul att ha hittat din blogg efter ett tips från Dybban i gårdagens turre här hemma.

Aggresiv och lös??? nej då tight är jag:)

Höll me dig kände oxå att ha lite kolla på Conny var nog en bra ide.

handen i sig är lite fel med storlekarna på betten(150,syn,650,1725, syn.2675,syn, 4850, syn) och jag bettar river.

Synd me ditt ställ på knappen.. Synen var ju inte specielt bra:(

Lycka till vid borden

Andy

2010-03-20 kl. 13:39:33
★ rosjon

Tja, kul, att du hittade den, trodde du hittat den på donkr redan;-) Tar inget ansvar för mitt dåliga minne, försöker komma ihåg rätt, men ibland får man vara nöjd med "good enough";) Var alldeles för upptagen med att skratta vid rivern för att få det rätt, och sen sa Conny "Bra syn" efter handen och då trodde jag att det var han som betat.



Och jag håller mer om att synen inte var jättebra, men man har ju gjort värre själv:)

Syns säkert snart igen, om inte förr så kanske i Vegas.

2010-03-20 kl. 15:27:01
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback