Paf Sviten Poker Spring Cruise del 4

2010-03-16 @ 21:26:00 | Allmänt

Som jag skrev igår så hade jag anmält mig till Andra Chansen som gick på söndagen.Turneringen var en turboturnering och mörkarna ökades var 15:e minut och det var branta höjningar. Vi startade med 10 000 i marker och mörkarna var 100-200.
Satte mig ner vid bordet på plats 9 och kände direkt igen ett par spelare från cashgamet dagen innan. Hade inte suttit med mitt bord utan slaskat rejält vid andra bord. På plats 2 satt en kille med en cool hatt och lilla ekorren från Ice Age som kortväktare och höll låda tillsammans med några andra lika pratglada runt om och det var väldigt bra stämning.

Det visade sig ganska snabbt att detta bord skulle bli ganska actionfyllt, inte minst tack vare killen med hatten. Han satte nivån redan första handen då han, efter att en spelare innan höjt och en kille synat, tog en godtycklig stapel marker värda hundra styck och stoppade in. Han fick en syn och på floppen gick han sedan allin, och den sista spelaren la sig.
Andra handen likadant, jag är med och limpar in med T9 i spader. Killen med hatten raisar rejält, en syn, jag lägger mig. På floppen går han allin igen och får en fold.
Killen innan mig hade suttit och gnällt hela tiden på hur dåligt folk spelati cashgamet natten innan, något jag har svårt att förstå. Jag menar det är väl toppen om folk spelar dåligt, men den här killen verkade blivit utdragen några gånger och var fortfarande tiltad.
Tredje handen limpar han in, jag tittar ner på 66 och synar. Killen med hatten kör samma move som tidigare, in med en näve marker, dealern räknar till 1200. Killen innan mig synar och då synar jag med. Lite löst kanske men en träff så lär jag ju få någon av deras stack med tanke på hur vilt spelet varit hittills.
Floppen kommer Q hög, ingen 6:a, och killen innan och jag checkar. Killen med hatten höjer och killen innan mig ställer. Jag foldar och killen med hatten synar och visar AQ medan killen innan mig visar KQ. Första man ute.
Spelet fortsätter i samma stil och det reraisas friskt vid bordet. På plats 7 satt vinnaren av Live SM 2007 Carl-Johan Geijer. Plockar upp KK efter att Carl-Johan reraisat en minraise till 1200 och rereaisar till 2700. Fold hela vägen runt till Carl-Johan som tänker 30-40s innan han kastar. "Du måste väl ha nåt" säger han och det får man väl säga.
Bara några händer senare plockar jag upp KK igen och den enda tighta spelaren raisar från tidig pos. Jag reraisar och alla foldar runt till honom igen och han ställer in.
Jag synar, han visar AQ, inget ess kommer och jag nästan dubblar upp. Går ett varv till och sedan plockar jag upp TT och jag reraisar återigen efter att en spelare i mellanposition höjt. Han ställer, jag synar, och han visar 99. Ingen hjälp för honom på bordet och jag ökar min stack med 7000. Får bara några händer senare AA, raisar och får syn av lilla mörken och killen med hatten på stora mörken. Floppen kommer 3 hjärter, varav ett ess, jag betar ut och alla lägger sig.
Har en ganska bra stack nu, får strax efter 99, höjer standard, lilla mörken slår om allin och jag synar. Han har AQ men han får ingen hjälp av de fem korten och är ute. Vilken kortrush! Det är nu två stora stackar vid bordet, jag och killen med hatten.
Spelare slås ut till höger och vänster och ersätts av shortstacks från de andra borden där nästan ingen åkt ut än.
Carl-Johan åker och Andy och Andreas som också spelar, hamnar på platserna direkt innan mig. Ganska snart utspelar sig denna handen:
Killen med hatten limpar in i tidig position, Andy går allin och jag tittar ner på AJ. Mörkarna är höga och min stack är stor, jag är säker på att jag har en bra hand mot Andy, men synar bara för att kunna lägga mig om killen med hatten går allin. Han har gjort liknande spel innan. Han synar dock bara och floppen kommer esshög. Jag betar ut och killen med hatten lägger sig. Kommer tyvärr inte ihåg vad Andy visar upp, gissningsvis lågt par eller suited connectors, typ JT, men jag vinner handen på topp-paret.
Strax därefter limpas det in av flera spelare i en pott. Jag synar också efter att ha plockat upp KJ. Floppen kommer K hög och alla checkar fram till mig. Jag betar 3/4 pott, men killen i hatten går allin. Jag tror jag har bästa handen och synar ganska omgående eftersom han visserligen har en stor stack, men min är ännu större och jag har råd att förlora om jag har fel. Han visar dock upp K6 och efter rivern plockar jag hem en väldigt stor pott.
Innan dess var det ganska kul att ha en så stor stack men nu är den så stor att jag börjar tycka att det är lite jobbigt istället. Jag har när det är 16 spelare kvar drygt 30% av alla marker i turneringen. Denna turneringen kan inte längre vinnas, bara förloras och jag känner att allt annat än en plats topp tre skulle vara ett stort misslyckande. Tänk att man aldrig kan vara nöjd. Jag fortsätter att slå ut folk på löpande band och jag får en sjukt stor stack.
När finalbordet startar med 10 spelare så har jag drygt 50% av alla marker. Det är så mycket marker att jag får hjälp av två personal från PAF att flytta mina marker till nya bordet.


Försöker hålla mig lugn för att inte ge bort marker i onödan, men lyckas förlora en hel del ändå. Eftersom mörkarna är höga och i stort sett alla andra är shortstack så blir jag tvingad att syna en del allins och lyckas dubbla upp bl.a Magdalena in De Betou. Blir också tvingad att syna med K8 och vinner potten med K hög och slår ut två spelare som var rejält shortstackade.
Missar strax efter att en shortstack gått allin i tidig position eftersom jag är så fokuserad på att stjäla blindsen, vilket gör min höjning till 9000 en aning underlig och jag tvingas hålla god min när dealern säger att det bara blir en syn. Killen till höger på bilden är den "tänkande spelare" från igår, tillika shortstacken som gick allin, när jag satt och funderade på att stjäla.

Killen på lilla mörken går också allin direkt efter och jag blir tvingad att syna honom också. UTG visar par i sexor, lilla mörken AK och jag tvingas visa min Q9. En sexa på floppen gör UTG glad, men en dam på rivern gör att jag slår ut lilla mörken.
Bluffar bort 20k till spelaren direkt efter mig i en mörk-mot-mörk duell och känns som om jag håller på att
tappa flytet. Jag bestämmer mig för att tighta till mig och vänta på bra händer eller bra lägen. Strax därefter blir killen som hade par i sexor utslagen efter att ha gått allin med 97 i klöver i ett försök att stjäla mörkarna. Han sprang dock in i QQ hos spelaren på knappen. Bubbeldags med 6 spelare kvar.
Jag hade fortfarande störst stack, och spelaren direkt efter mig var klar tvåa. Jag hade fortfarande drygt 50% av alla marker.
Sitter på lilla mörken med Q9off och alla lägger sig fram till mig. Jag dubblar till 8000 och stora mörken, chiptvåan, synar. Floppen kommer 678 och jag checkar med tanken att checkraisa, men han checkar bakom. Turn kommer T och jag träffar min stege. Jag betar ut 5000 och han funderar och undrar varför jag betar så lite, snackar om att jag nog har 9:an men synar.
Rivern kommer med en knekt och det enda jag är rädd för nu är färgen som kom på turn, men om han inte var en riktigt duktig skådespelare så kändes det inte som han hade färg när han synade. Jag betar 10000 och han tänker tio sekunder innan han säger "Allin".Min första tanke är att han kan ha färgen, men jag känner att jag måste syna. "Har du färgen så vinner du" säger jag innan jag synar. Han har dock ingen färg, bara QT för två par.
Bubblan spricker och jag har nu nästan alla marker. Lyckas ganska snart därefter dubbla upp en kille som går allin med AQ, när jag har TT och för en gångs skull vinner jag inte.Han är dock lite jobbig och tjatar om hur han visste den skulle komma, bla,bla,bla. Två händer senare ställer Magdalena in de Betou och jag synar med 77. Hon har AT och denna gång så står mitt par. Fyra spelare kvar och jag kommer faktiskt inte ihåg hur spelare fyra åkte, gissningsvis synade jag hans allin p.g.a att jag var tvungen och lyckades träffa med min mediokra hand. Men nu var det bara tre spelare kvar och redan när det var fyra kvar började det snackas om en deal.
Jag är inte intresserad av en deal sa jag direkt, men när det var tre kvar och de frågade om en deal sa jag mest på skoj att jag kunde ta första priset om de ville dela på andra och tredje pris. Konstigt nog nappade de på det och vi spelade aldrig klart, gissar att jag hade 80% av markerna när dealen gjordes. Så gick det till när jag vann "Andra chansen" på walk over.

Finalbordet i huvudturneringen började nu och det fanns ett par bekanta ansikten där. Men inte Fagersta även om han just på denna bild sitter med en matta av marker

Gia, som kom tvåa samma kryssning som jag kom trea, hade lyckats ta sig dit igen. Hon har tydligen tagit 5 finalbord av 5 möjliga på de senaste turneringarna hon spelat. Ganska bra utdelning;-) Hon sitter på plats 10 på denna bild, till höger om dealern

Denna gång åkte hon dock redan på sjunde plats. Rolig hand hon åkte med förresten:
Hon har ganska lite kvar och ställer in med 22, får tre syn. Floppen kommer damhög och en efter en går alla allin, och Gia börjar förstå att hon är slagen. Men det roliga är att alla tre har AQ. Eller kanske inte så roligt för Gia förstås.

En annan jag kände igen på finalbordet var Jorma, den evige mörkförsvararen

När det var fyra spelare kvar var jag övertygad att han skulle vinna men tyvärr så ville det sig inte hela vägen. GG, WP, hoppas vi ses på PPC:n.
Jorma och vinnaren

Tack PAF och Sviten för en, som vanligt, grymt bra kryssning! Och tack Rickard för bilderna!

"The sea was angry that day my friends"


Kommentarer
★ dybban

Härlig rush och WP. Hur mycket vann du?

2010-03-17 kl. 11:54:04
★ rosjon

Ja, när korten kommer är det lätt att spela poker:-D Bara 6k i först pris, Inte min största vinst men väldigt kul:-)

2010-03-17 kl. 16:48:35
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback