Mitt nya tighta jag

2010-05-13 @ 14:46:50 | Allmänt
Japp, nu är det dags att testa lite nygammal approach. Har kört varierande tight-loose-aggressive-passive senaste tiden och kanske lite för loose-passive och det är nu dags att tighta till spelet lite. Började redan igår, men tog en hel del fel beslut ändå. Skall bli bättre på det.
Spelade en tiltande hand igår på Sverigerankingen. Hade fått en hel del bra händer i början av turneringen (missade dock 40 minuter i början men hade ändå bara förlorat 30 i mörkar) och jag spelade dem väldigt hårt. Fick de ofta i sen position eller i mörkarna så det blev en hel del återhöjningar från dessa positioner med JJ, AK, QQ och AA. Bordet började tröttna en aning och jag bestämde mig för att inte spela någon hand förrän jag hade bra kort. Plockade då upp QQ i tidig position med 8800 i stacken (5000 i startstack), höjde till tre ggr BB (300), och fick en syn av en lite större stack och en kille till. Floppen kom 58T, och jag betar ut drygt halva potten. Syn av den lite större stacken, andra killen lägger sig. Jag fortsätter att beta på turn som är en 5 till. Syn igen. Rivern kommer en J och jag går allin. Killen synade direkt och visade JJ för rivrad triss. Lätt tiltad bad jag honom ta väl hand om mina marker och se till att komma på finalbordet. Han kom på 74:e plats. Skärpning efter att ha så bra stack efter en knapp timmes spel. Jag hade varit nästan garanterade en ITM i del läget
Gick inte något bra i de andra turneringarna heller, men tog en biljett till Ongames Championshipturnering.
Gillar deras satelliter då de garanterar 5 platser ($190+10) med kanske 100 deltagare i 5+0.5 rebuy format. Ett billigt sätt att ta en plats i en för min bankrulle alldeles för dyr turnering annars.
Välkommen att raila mig på mina olika nätverk, Ongame (MrSn0w), Everest (rosjon), SvS (rosjon), Betfair (rosjon). Tala gärna om att ni railar, enklare att skärpa sig då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback