Svenska spel suger......

2010-05-05 @ 20:57:52 | Allmänt
Svenska spel har förändrat sitt turneringsschema och flyttat runt bland sina turneringar. Som vanligt har de lyckats försämra allting. Jag som enbart spelar på sajten och inte kan sitta 8h per dag med all statistik för att lista ut hur turneringsschemat ska se ut hade lyckats betydligt bättre ändå. I drygt ett år har man haft en 300krs turnering kl 20.30 med mellan 50-70 deltagare och en 500krs kl 22.00 med 100-150 deltagare. Vad gör man då......jo man byter plats på dessa och så gör man om den sena turneringen till en deepstack. MEN HALLÅ!!!???? Inte nog med att man lyckats halvera deltagandet i Sverigerankingen med sina förändringar nu lyckas man förstöra det sista med SvS som fungerade, 500krs turren....
Kan någon tala om för mig var jag kan spela en turneringen med c:a 200 spelare och $50-100 i inköp? Spelar redan på Betfair som är perfekt, men behöver fler turrar istället för SvS. Nu är det uppenbarligen dags att hitta nya jaktmarker......

I måndags var det deklarationsdags och jag lyckades inte deklarera på nätet. Så 23.30 fick jag kasta mig in i bilen och åka till Magnus Ladulåsgatan för att lämna in den manuellt. Kruxet var bara att jag var kvar i 500krs och fick därför låta Liv bevaka mitt bord medans jag var borta. Hon satt som tur var kvar i en 100krs på SvS och fick gäspandes ta över min dator. När jag kom tillbaka så blev det till sist en 7:e plats för mig och en 4:e plats för Liv.
Nästa blogg blir det äntligen dags för mig att förklara Snyders Chipstrategi....den som väntar på något gott......

Kommentarer
★ Söppärj

500 kr-turren har väl blivit bättre iom flytt till tidigare tid och bättre struktur. Jag har tyckt den varit för dyr tidigare med "lottostrukturen". Däremot tråkigt att min favvoturre 300+30 flyttat till 22.00, då det är lite försent att starta en deepstack. Satt förresten på samma bord som dig i går när 55 klonkade tvåoutarn på river mot dina JJ. Rolig konversation efteråt i chatten....

2010-05-06 kl. 09:27:32
★ Jonas Rosqvist

Strukturen är densamma som tidigare, det enda som ändrats är deltagarantalet som numera är hälften. Och det är kass för då vinner jag mindre pengar:-( Och en 300krs deepstack som börjar 22.00 rimmar illa med min ambition om att ha ögonen öppna när jag går till jobbet dan efter;-)

Och jag borde hållt mig tyst, men var en aning tiltad efter att han turnat hålstegen i andra handen. Well,well han gjorde skäl för sin note iaf.

2010-05-06 kl. 18:16:25
http://rosjon.blogg.se/
★ Söppärj

Jag kan i o för sig ha fel men inte har det varit 15-minutersperioder i 500kr-turren tidigare. O oftast var det väl 1500 startmarker även om de haft 3000 ibland på slutet. Bekymmersamt om deltagarantalet går ner eftersom det säkerligen är de sämre spelarna som lägger ner efterhand. Tycker inte bara Sverigerankingen tappat deltagare utan även övriga turrar. Vad anser du förresten om klassen på SvS-spelarna jämfört med andra sajter. Själv lirar jag på Stars (där konkurrensen är mycket hård), på Unibet (mycket blandat), på Party (många usla lottolirare men sämre strukturer) o SvS.

2010-05-06 kl. 19:43:38
★ Jonas Rosqvist

3000 i marker har det varit 22.00 alla dagar utom tisdagar, precis som nu 20.00 och det har varit samma struktur. Och det är defintivt många sämre spelare som inte hinner satellita sig in. Visst har det blivit färre spelare överlag, men inte behöver de skjuta sig själv i foten för det. Jag hade kunnat göra ett betydligt bättre jobb med planeringen än de gjort.

Vad beträffar andra sajter så spelade jag på pokerstars innan, men mest SNG då jag inte orkade med deras vanliga MTTs med alldeles för stora fält. Lite svårare på PS än SvS men mest p.g.a mängden spelare, inte deras skicklighet. Ganska jämnt med betfair där jag också spelar en del. Hur stora fält är det på party, finns det bra turrar där`?

2010-05-06 kl. 21:23:22
http://rosjon.blogg.se/
★ Söppärj

Brukar vara 100-500 lirare i turrarna med 20 dollar o uppåt i inköp. Tyvärr har de minskat garantierna precis på många turrar, var ofta övervärden för ett tag sen. Exvis har de en 55-dollars som startar 2200 som tidigare hade 20Kgaranti men nu gått ner till 15K, ikväll är det 370 med. Lirade den en gång med bara 250 spelare när det var 20K garanti. Strukturen är rätt snabb vilket gör att den inte tar hela natten.

Unibet har oftast sjukt bra struktur på sina regturrar, finns flera som sällan har ett average på under 40BB hela vägen in i mål. Blir o andra sidan låååånga turrar, vann en med 257 spelare där som tog över 7 timmar.

2010-05-06 kl. 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback