Lugn lördag

2010-11-13 @ 10:38:31 | Allmänt
Efter förra inlägget så lyckades jag komma två i den enda turneringen jag var kvar i, en $5000 garanti på Everest, 6 platser betalda. Låg bra till inför HU, tyckte jag spelade klart bäst men inte alltid bäste man vinner i poker. Går fortfarande tungt både på PAF och SvS, men spelar ju inte så mycket heller så det bör ju gå längre tid mellan klonkarna.
Första veckan på uppdraget klart, det är alltid lite jobbigt att börja på ett nytt uppdrag hos en ny kund, precis som att börja på ett nytt jobb. En del anspänning, mycket nytt folk och otroligt mycket nytt att lära sig, för som konsult så förväntas man komma upp på banan på ganska snabbt. Man är ganska trött på kvällarna och då väntar lite hemarbete för att läsa på om de teknikbitar som man inte är expert på. Lär bli ett par veckor till i samma tempo innan man känner sig "hemma" i uppdraget. Så igår fredag blev det helt ledigt från pokern. Liv hoppade över pokern på klubben då vi inte träffats så mycket och hon också kände sig ganska sliten. Pizza, lite vin och lite lugn och ro. Sen la jag Signe och utan ett pokerbord uppe somnade jag som en stock, men som tur var kom Liv upp och väckte mig. Vi la oss och kollade på "Orphan". Kan definitivt rekommenderas, klart läskig.

Mitt förhållande till skräckfilm är komplicerat, jag gillar dem egentligen inte men kan inte låta bli att se dem. Skrek som en galning när jag såg de tio första minuterna av Scream på bio. Inte ett manligt skrikande, snarare skrek jag som en liten flicka och fick många underliga blickar från resten av publiken. Undviker därför att se fler skräckfilmer på bio. Men hemma går det bra, men aldrig själv.....för mörkrädd.

Liv gick sen upp och la sig för att se Robinson medan jag somnade direkt. Tyvärr för Liv så vaknade Sander precis efter robinson och kräktes. Dusch, sanering och ner i källaren till gästrummet.
Siri var förkyld när hon vaknade så det blev ingen friidrottsträning i Sätrahallen, utan nu sitter vi alla i vardagsrummet. Siri ritar, Sander läser för Signe och nu ska vi se "The Princess Bride", "Bleka dödens minut" är den svenska titeln. Gammal goding, som alla bör se med sina barn och som bl.a Norm i ESPN sändningarna av WSOP refererar till ofta.

Min familj mysandes i vårt röriga vardagsrum.

SM Main Event börjar ikväll, inga större förhoppningar, även om det inte vore mer än rätt om jag hade lite flyt. Får fokusera på att spela bra. PAF har också ett GSOP Live kval med tre garanterade platser för endast $22 i inköp. Ska spela, men vet inte hur jag skulle lösa det om jag vann ett paket. Kan dock inte avstå, för bra värde;)






Kommentarer
★ Pokerpappa76

Håller på dig i låtsats-SM! Kör hårt! Ser även fram emot att möta dig hu i kvällens GSOP-kval så att vi kan fira tillsammans, och tänk vad glad Sami kommer bli med lite resesällskap. :)

/Marcus

2010-11-13 kl. 16:04:21
http://www.firstpoker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback