Förvånad....

2010-11-02 @ 09:59:16 | Allmänt
Igår avslutades min kväll snabbt och abrupt. Första tanken jag hade var att skriva ett inlägg, men som tur var gjorde jag det inte, tiltade inlägg blir sällan bra.

Jag spelade först SM-Shorthanded, inte riktigt mitt spel, men det gick ganska bra. Var uppe på 6K ett tag och sedan utspelade sig denna pott. UTG höjer upp 3ggr BB, till 90. Jag återhöjer på knappen till 270 med KQs.
Floppen kommer Qxx och han checkar, jag betar, han synar. Jag har gjort så här flera ggr och jag vet att han synar mig ganska light eftersom jag visat en hel del bluffar. Turn x, han checkar, jag betar återigen rejält och han synar. River kommer en J. Han betar nu ut och sätter mig allin. Jag har svårt att tro att jag är slagen, synar, och det visar sig att han drog in triss i JJ på rivern....tilt.....

Månadsfinalen gick uruselt i början, träffade inget och bluffade  ner mig till halva stacken efter 15 min. Så det blev tight spel. Lyckades ändå ta mig tillbaka till startstack efter att en riktig åsna synat min all in med KT när jag hade AK. WP;)  Floppade dessutom en stege mot Sponi, som var tvåa i SR förra året. Spelade på och förlorade ett par coinflips mot småstackar, vilket är irriterande för då hamnar man snart i ett läge då man måste riskera hela sin stack igen. Mörkarna var till sist uppe i 200-400 då jag ställer med 2,8K kvar med J9s. Spelat tight, inte haft några bra kort, så hoppas på rundfold men J9s funkar ganska bra mot en eventuell syn. Samma åsna zom innan synar med QT, och lyckas naturligtvis vinna. WP igen;) Extra jobbigt att åka när det finns fisk kvar vid bordet....

Spelade även 40K garantin med fick in hela stacken med JJ mot QQ och AA, och gjorde ingen rebuy. Kändes hopplöst helt enkelt, ingen timing inget flyt, då ska man inte kaste mer pengar i sjön.

Gick ganska bra i 18K European daily men där fanns det också en dåre som förstörde kvällen. Jag har AJ och höjer upp, får en syn av en riktig fisk. Floppen kommer J76 i hjärter. Potten är ganska stor och jag ställer in. Får syn och tror då att jag är slagen, men killen visar 55 med hjärter 5?! Hur tänkte han där? Jo, han tänkte nog att han skulle ha jättetur, att jag inte skulle ha hjärter och att det skulle komma ett fjärde, vilket det naturligtvis gör. WP donkeyboy....

De andra utdragningarna kommer jag inte ihåg, men det var dåligt med coinflips som gick min väg.

Känner fortfarande tilten rinna till när jag tänker tillbaka på händerna igår, så det kanske blev ett lite tiltat inlägg iaf, sorry.
Men.....huvudsak nöjd med mitt spel, får oftast in pengarna som favorit. Förvånad över spelarkvaliteten ibland, men man måste komma ihåg att alla gör konstiga spel ibland. Bra att jag slutade tidigt igår, fick sova och gjorde inte av med pengar i onödan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback