Fler gnällspikar på SvS?

2010-10-20 @ 08:40:06 | Allmänt
Läser inlägg på ett par, tre olika forum, bl.a går jag någon gång varannan vecka in på SvS forum. Vad som slår mig är att det nästan alltid är en ny tråd där trådskaparen anklagar SvS för att ha riggat sajten. Det konstiga är inte att folk gnäller, pokerspelare måste gnälla, det hör liksom till.
Det konstiga är att man inte gnäller på fisken som har tur, utan nästan genomgående på att det inte är slumpen som avgör. Att SvS är riggat.

Jag har antagligen spelat på fler sajter än de flesta som skriver dessa trådar på SvS forum, och SvS är inte annorlunda än alla andra sajter. Utdragningarna haglar inte tätare där än nån annanstans. OM jag visste att SvS var riggat med så stor säkerhet som vissa trådskapare verkar veta det så hade jag börjat utnyttja detta. Slutat spela AA och koncentrerat mig på nöthänder som 72off;)

Jag väntar fortfarande på den dagen då någon kommer med statistik som är trovärdig och visar att SvS är riggat, liknande den statistik som togs fram och visade att det fanns superuser accounts på Ultimate Bet och Absolut Poker. Då kommer jag vara den förste att ställa mig på barrikaden. Men tills dess....nää

Hur orkar dom?

Kommentarer
★ Davve

Jag hade med stor glädeje sett ett inlägg där du listade lite olika sajter/nätverk, För och nackdelar osv.



2010-10-20 kl. 12:26:47
★ svs spelare

Tja, Jag måste nog säga emot lite, jag har kanske helt fel, kanske bara är rena tillfälligheter men det kan finnas ett sett svs är riggat på. Jag är en hyffsat framgångsrik spelare på svs, spelar varje dag och det jag har märkt, månad efter månad ( vilket gör att det är svårt att tro att det just är en tillfällighet ) är att alltid den dag det är löning ( runt 25.e ) så börjar den kallade riggen att slå in. Den brukar ofta hålla i sig ca 2 veckor och sen släppa. Min teori är att svs inte vill förlora alla "dåliga" spelare som just fått lön direkt, därför får dem mycket större chans att vinna i ca 2 veckor framåt. Jag vet själv hur löjligt det låter men det kan bara inte vara en tillfällighet att månad efter månad, år efter år, är det likadant Du som är en vinnande spelare rosjon, har du nån statestik på när du plussar på svs? om det är helt utspritt eller om det kan vara så att just under dem två veckorna så vinner du själv inte lika mycket? gärna utan statestik från veckopotten också med tanke på att där spelar aldrig dem riktigt dåliga spelarna. och där har jag aldrig märkt nån större skillnad heller.

2010-10-20 kl. 16:29:14
★ Söppärj

"Löneriggen" verkligen sanslöst roligt.



Det hela är mycket enkelt: Tror man på allvar på riggen så ska man omedelbart sluta spela.



Tycker dock det är bra att man gnäller på riggen istället för på de dåliga spelarna. Hatar verkligen de som efter en utdragning börjar terrorisera en uppenbart usel spelare. Vill man att han ska sluta spela eller, herregud....

2010-10-20 kl. 16:43:05
★ Lopus

"Löneriggen" är väl enkel logik, fisken är mest aktiv den perioden innan nästa refill.. Ökat deltagande i turrarna iaf. Många förstår inte att en skithand vinner en av tre vs monster allin-pre, och man under den 2-veckorsperioden ofta ser "svs-riggen"..

2010-10-20 kl. 18:06:08
★ rosjon

Jag tror inte på någon rigg på SvS, inte ens löneriggen;) Men dagarna efter löning är de mest lönsamma dagarna att spela på utan tvekan.

2010-10-20 kl. 19:08:05
http://rosjon.blogg.se/
★ Kalle Sardin

Detta är en absurd gestalt som framhäver fiskens nävar att framställas som korven i brödet. Tack för mig. Hej!

2013-11-29 kl. 00:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback