Poker SM Malta dag 1 del 2

2010-10-02 @ 10:59:49 | Allmänt

Efter att ha förlorat en tredjedel av min stack så fick jag tighta till mig rejält.  Misstaget jag gjorde var att jag spelade alldeles för stora potter i början. Lyckades hålla mig knappt flytande, dippade ner till 7000 men kravlade mig upp till 11k igen.

På  4h fick jag ett(1!) pocketpar i åttor, höjde, fick syn. Flopp t76, betade, fick syn. Turn 5 och jag ställde in. Han studerade mig i säkert 2 min innan han la sig. Förutom detta par var hittills AJ min bästa hand. Efter middagspaus fick jag lite bättre kort, fick par i åttor igen och återhöjde Lena som la sig och visade par i treor. Fick sen AK ett par ggr och återhöjde varje gång eller betade rejält om jag var först in i sen position. Ingen syn. Pilen80 som jag tampats med en del på kryssningar och online på PAF flyttades till mitt bord och fick platsen till höger om mig, inte bra. Han byggde sin stack stadigt med många syner av höjningar och lyckades alltid (nästan) ta hem potten till sist. Jag låg och harvade mellan 12 000 och 16 000 i marker, kom ingen vart, fick ingen syn när jag ville men återhöjningar när jag försökte stjäla.

Näst sista perioden, 7:e timmen så började Lillie spela fler händer och hon spelade dem stenhårt. Frustrerad och kortdöd tog jag till sist syn med KQ när hon höjde. Floppen kom 23K och Lillie höjde 5000 och jag ställde in mina sista 8500. Ingen instasyn så det kändes rätt bra om hon steker för en syn av 3500 till som borde vara en lätt syn. Tyvärr så synade hon och visade upp AA. Min vana trogen drog jag dock ut med en dam på rivern. Så fick man skämmas liteL. Uppenbarligen hade hon en hand när hon spelade.

Nu hade jag en ok stack och bara nån hand senare får jag 88, höjer och får syn av Lilie som sitter på stora mörken.  Floppen kommer K87 två klöver, Lillie checkar och jag bestämmer mig för att beta, men har återigen fel och hon lägger sig.

Ytterligare ett par händer senare får jag KK i första position och betar ut 2,5 ggr floppen och får fyra(4!) syn., bl.a. av Pilen80. Floppen kommer QJ3 och  stora och lilla har checkat så jag betar ut 5K, får bara syn av Pilen80. Ytterligare en dam kommer på turn och jag svär inombords men av någon underlig anledning gör jag om min hand till bluff och ställer med KK. Pilen80 funderar ett kort tag men synar sedan med AQ. Dåligt spel av mig, men hade bara 16K kvar när jag ställde och var för frustrerad över kortsnittet för att lägga mina fina kungar.

Fick 1200 kvar som jag stoppade in handen efter med J7 mot Lillies AK, så hon fick åtminstone lite återbäring. Ingen bra turnering för mig.

Satt sedan ett par meter bakom Liv och railade och läste ”Hypnotisören”, mycket bra bok, kan rekommenderas. Liv höll sig flytande på ett aggressivt bord där hon bl.a spelat mot trefaldige svenske mästaren Ferit Gabrielsson. Hon slutade dagen på 15300, dag 2 skulle börja med mörkarna 500-1000 och 100 i ante så en uppdubbling tidigt dag 2 behövdes.

Hem till hotellet där damlaget hade debreifing medan jag gick direkt upp och la mig, helt slut.

Första tanken jag hade på morgonen var ”Fan, jag åkte ut med KK”. Samma känsla som jag hade när jag åkte ur Venetians Deepstack i somras, även om den var 10ggr svagare nu så kände jag direkt igen tilten över att ha åkt ur en stor turnering.

Vi gick iaf upp och tog ett morgonbad i medelhavet, otroligt klart vatten vid klippbadet och minst 25 grader varmt, perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback