Sömnbrist

2010-10-28 @ 08:28:10 | Allmänt
Igår var en sådan kväll när bristen på sömn till slut blev för stor igen. Gick långt i två turneringar, två finalbord på Ongame. Den första turneringen var deras $40 000 European rebuy, kom till finalbord men åkte bland de första. Redan då hade jag börjat nicka till lite mellan händerna.
Den andra turneringen var $10 000 garantin som började 22.00, där var 8 st kvar när jag somnade på riktigt. Vaknade inte förrän klockan ringde imorse och såg då att jag till slut hamnade på en fjärdeplats.
Har absolut problem med att sova på dagarna, vet inte riktigt vad jag ska göra åt det bara.
I söndags somnade jag vid 4:a snåret ungefär, vi sov sedan till 08.00 ungefär. Sov inte på hela dagen, spelade på klubben på kvällen kom hem vid 01.00, somnade vid 02.00. Upp igen 06.45, seg hela dagen, åkte hyfsat tidigt i turneringarna och somnade vid 01.00. Upp igen 06.45 , jobbade med det sista i huset och sedan slocknade jag inatt vid 01.30 vid finalbordet. Sov mer när jag hade konsultuppdrag, så det är tur att det börjar snart igen.
Ikväll är jag ensam med barnen då Liv ska ha en stor driftsättning, så det blir hemmagjorda hamburgare till mig, Sander och Signe. Siri ska på återträff på Triangelnskolan. Ska jag orka med ikväll så måste jag försöka sova nån timme under dagen.
8 november börjar jag mitt nya uppdrag, ska bli riktigt kul, och förhoppningsvis blr det mer sömn då. Blir fortfarande poker på kvällarna men inte i samma utsträckning. De här månaderna har gett mig en högre lägsta nivå och det krävs nu fler brutala utdragningar i rad innan jag tiltar. Så om jag kan spela de mest lukrativa turneringarna så är jag övertygad om att jag kan dra in lika mycket på pokern som jag kan på mitt uppdrag, utan att behöva lägga ner alltför mycket tid.

Kommentarer
★ Anna Svensson

Hej,



Jag gillar verkligen din blogg och skulle vilka komma i kontakt med dig angående en möjlighet.



Om du är intresserad får du gärna höra av dig till min email.



Mvh



Anna

2010-10-28 kl. 09:42:36
★ dybban

Haha, jag förstår precis hur du känner dig angående sömnbrist. Har exakt samma problem. Det jag inte förstår är hur du kan SOMNA under ett finalbord?



Hur lite man än sovit så är man ju alltid på tå då. Eller du kanske har gjort så många finalbord nu att det känns som det kvittar? ;)

2010-10-28 kl. 13:27:46
http://dybban.blogg.se/
★ rosjon

Visst borde man vara som mest taggad på finalbordet, men det gick bara inte att hålla ögonen öppna. Finalbordsblasé blir man ju knappast;)

2010-10-28 kl. 15:39:31
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback