6 dagar kvar....

2010-09-13 @ 19:20:14 | Allmänt

.....och läser på aftonbladet.se att SD har 6,6 procent i senaste opinionsmätningarna. VAD HÅLLER PÅ ATT SKE?
Jag har alltid varit mycket tveksam till mina medmänniskors kompetens, något Liv alltid pikar mig för så fort hon får chansen. Detta är oftast när jag är lite....upprörd över saker jag finner orättvisa eller bara ....dumma. Men om 6,6 procent röstar på SD då är allt mitt hopp ute, då bor jag i ett land där bevisligen 6,6 procent är totalt hjärndöda. Hur tänker man om man röstar på ett parti med reklamfilmer som visar pensionärer som jagas av muslimska kvinnor i burka? Antagligen tänker man inte alls. Jag bryr mig inte om vad man röstar på, bara man går och röstar och inte röstar på SD. Tidigare har jag alltid provocerat min omgivning lite på skoj och påstått att moderater är onda, men för guds skull rösta hellre på dem istället för att inte rösta alls.


Kommentarer
★ Gia

Det är så skrämmande hur enfaldiga människor kan vara.



Det enda vi lär oss av vår historia, är att vi faktiskt inte lär oss nånting alls.

2010-09-13 kl. 20:26:29
★ Stefan

Rösten på moderaterna är redan lagd ;)

Jag har diskuterat med några sverige-

demokrater den senaste tiden, och en sak som de ha gemensamt, är att de inte är speciellt intelligenta, Dumhet och okunskap är ingen bra egenskap.

2010-09-13 kl. 23:36:54
★ J,L

Helt rätt av dig Jonas att inte längre uppdatera på DONKR.

Tragiskt att se deras sk proffsbloggare.

Den ända det var ordning på, på det stället var du.



När vi ändå diskuterar politik, det slår mig att dom Nya Moderaterna är ungerfär som gårdagens komunister.

Dom är väldigt öppna med av dom röstar på samt vill gärna pracka på oss andra deras trosuppfattning.

2010-09-14 kl. 04:23:55
★ rosjon

Gia: Håller med, otroligt skrämmande. Vet inte om jag vill vara en del av ett samhälle som innehåller 6,6 procent SD:are.

Stefan: Även om en röst på moderaterna (eller kd för den delen) alltid är en röst på den mörka sidan så är det faktiskt ändå en gradskillnad så jag är glad att du röstat iaf.

Och SD:are är behöver naturligtvis inte vara ointelligenta men det hjälper säkert till och de är garanterat outbildade.

J,L: Får se om jag får ett svar i tråden jag lagt upp där på vad som hänt, men på slutet kände man sig rätt ensam och om man inte får något gensvar har jag ingen lust att blogga där.

2010-09-14 kl. 08:28:12
http://rosjon.blogg.se/
★ Daniel

Folkpartiet ftw!

Sosseblocket, speciellt vänstern, har tappat bort vad välfärd är. Bra utbildning och hårt arbete är det enda som ger ökad levnadstandard, inte sextimmarsdagar, bidrag och att ta bort betyg i grundskolan.

Jag har visserligen inte hunnit arbeta så hårt ännu med tanke på allt pokrande och pluggande men shit vad (väl)utbildad jag är! :D

2010-09-14 kl. 10:42:57
★ rosjon

Att det går så bra för alliansen är väl just en motreaktion på socialdemokraternas tidigare politik. Jag för min del anser att båda blocken tar i för mycket åt var sitt håll. Konstigt att det inte är annorlunda i landet som har ordet "lagom" som mycket riktigt är bäst. Känner mig inte riktigt hemma nånstans, men spelar ju inte så stor roll vad jag röstar på bara det inte är SD.

2010-09-14 kl. 11:17:21
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback