Äntligen söndag!

2010-09-05 @ 10:05:17 | Allmänt
I fredags fortsatte vi med byggandet, satte dörr, rev ut en gammal dörr och jag hade en liten incident med ett spännband när jag skulle hämta virke på brädgården. Spärren på spännbandet funkade inte riktigt så att när man väl spänt det gick det inte att släppa på ett enkelt sätt utan det blev mycket trassel. Spännbandet var inhandlat på Statoil och om ni nästa gång hittar ett spännband instoppat i munstycket när ni tankar på en Statoilmack så vet ni att jag varit där och "klagat". På fredagkvällen var jag dödstrött, ovan som jag är vid kroppsarbete, men bestämde mig ändå för att dra igång ett par turneringar. Somnade som en stock direkt dock och backade 2K. Dumt!
Så igår lördag blev det ingen poker utan jag stupade i säng redan 19.30 och sov tills halvåtta i morse. Det var smart för nu lär jag orka vara uppe sent inatt och spela. Kanske får börja lite senare än jag brukar då vi ska bort på födelsedagskalas på eftermiddagen men hoppas jag hinner med de vanliga turrarna.
En bra start på september hittills iaf och förhoppningsvis fortsätter jag trenden ikväll. Blir antagligen SM-kval också, då jag måste försöka hänga på Liv till Malta. Många inköp ikväll men redan kvalat in till de dyraste turrarna så det blir inte alltför dyrt om jag inte skulle klonka ikväll och det är alltid skönt att ha i ryggen.

För övrigt undrar jag vad man ska med Caps Lock till på en modern dator? Någon som har användning för den någonsin? Hur ofta ska jag skriva så mycket stora bokstäver så att jag har nytta av den, jämfört med hur ofta jag av misstag kommer åt den och måste skriva om. Ta bort och ersätt med obskyr tangentbordskombination så att de som av någon outgrundlig anledning behöver den kommer åt funktionen.

Och just det, nu kan man äntligen komma in i huset via vanliga ingången då vi byggt en trappa, snart slut med att ha allting i källaren!

Kommentarer
★ Emil

Lycka till ikväll Rosjon och hittade storklonken =D skulle vara kul att veta hur mkt + du slutade i aug? =)

2010-09-05 kl. 18:02:32
★ Emil

Tjena Rosjon, gl ikväll med liret, hoppas du storklonkar! =D skulle vara kul att veta hur du slutade i augusti månad =)

2010-09-05 kl. 18:36:11
★ Emil

ops, trippelpost, trodde inte första inlägget kom in! hehe

2010-09-05 kl. 18:36:55
★ Pokerpappa76

Capslock, ja du kan ju fråga ThePotSWE.... ;)

2010-09-05 kl. 22:32:11
★ Pokerpappa76

Grattis Jonas! Bra jobbat!

2010-09-05 kl. 22:36:56
★ rosjon

Emil: No can do, kan bara säga att månaden blev en bra månad. med en ROI på strax under 100%

PP76: Tackar och visst var PotSWE en ödmjuk kille;-)

2010-09-06 kl. 01:01:59
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback