Man blir rädd

2010-09-20 @ 01:45:06 | Allmänt
Pokern ikväll har gått precis lika bra som valet. Spelar jag bra så blir jag utdragen, men lika ofta har jag åkt p.g.a dåligt spel. Inte lätt att koncentrera sig när man samtidigt följer valvakan. Resultatet var väntat även om man hade hoppats. Kan dock vara stolt och säga att jag bor i en kommun där SD inte fick ett enda mandat. Tyvärr måste jag börja jobba bort min skånska dialekt eftersom det är tveksamt om man vill bli associerad med den landsändan. Sverigedemokraterna har fått sjukt höga siffror i Skåne, i min gamla hemkommun är det 8,4% som röstat på SD. I vissa delar av Skåne så är det mycket värre.
Preliminärt 84% valdeltagande, så 16% bryr sig inte om hur det går för landet överhuvudtaget, medan 5,7% aktivt vill förstöra det. Danskarna jublar då de nu slipper skämmas ensamma för att ha ett rasistparti i sin riksdag. Trevlig bild av Sverige som nu kablas ut över världen. Xbjaje som kommenterade min blogg verkar få rätt, Alliansen ska prata med MP, tur jag inte taktikröstade. Bra för svensk ekonomi att vi nu kanske får en minoritetsregering, precis vad vi behövde nu. Dessutom har ett parti med sina rötter i nynazismen fått vågmästarroll. Tack för det, ni som röstade på SD. Arg så jag kokar över hur korkade människor kan vara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback