SM för Liv

2010-09-02 @ 08:08:37 | Allmänt
I måndags gick kvalet för tio-i-topp på PAF, och Liv spelade bra som vanligt men fick nöja sig med en tredjeplats. Dagen efter på tisdagen var det en ny chans då alla som spelat minst 8 st turneringar i turneringsserien fick chansen. 40 st deltagare ungefär och det började sisådär för Liv, hon fick kämpa för att hålla sig flytande. Förlorade en coinflip och var rejält short när hon efter en höjning av en storstack ställde på vinst och förlust med A5. Storstacken had AQ, men det kom en fin femma och ingen dam och så var hon tillbaka om än väldigt short. Snabb struktur på turneringen och ingen var direkt djup på slutet. En nyckelhand var när Liv floppade triss mot två motståndare och tripplade nästan upp mot en motståndare hon hade väntat på att få ta markerna ifrån. Jag satt i soffan mittemot och spelade 5-6 turneringar samtidigt som jag railade Liv, så när hon höjde fick jag fråga "Vad har du?" och mitt eget spelande blev klart lidande under de mest spännande händerna. Till slut blev det HU mellan Liv och Skattmamman som visade sig vara Gia som jag spelat en del mot. Liv, som jag anser vara mycket bra HU, blandat aggressiv och passiv, otroligt svår att få betalt av framförallt, vilket kan vara frustrerande. Ganska lång HU med tanke på skillnaden i stackarna men till sist stod Liv som segrare, och jag som hade glömt bort mina egna turrar fick fortsätta igen. GG och WP, Liv. Nu blir det Malta i slutet av september och nu får jag också försöka ta mig till Malta på allvar. Som tur var visar augustimånad på bra resultat, tänkte använda mig av en betygskala 1-10 där 3 är godkänt och måste då ge denna månad en 7+. Spelade färre turneringar i slutet, det blev 256 turneringar sammanlagt under månaden med en ROI på nära 100%. Så det finns utrymme för inköp, hade inte planerat att åka om jag inte kvalade men om Liv åker så vill man ju hänga med!
September har inte börjat så bra resultatmässigt men väldigt bra spelmässigt, det har krävts utdragningar av motståndarna i de flesta turneringarna för att jag ska åka ut, och då är jag nöjd. Dock inte nöjd med en syn igår med 88 då jag hade en storstack i Everest 5K garanti, onödigt att riskera hela stacken och jag fick mitt straff, något att lära sig av. Nu är det full fart med byggandet igen, mina föräldrar är här i helgen och jag försöker dra nytta av att min Far är här så mycket som möjligt. Idag blir det 3-års kontroll med Signe och sedan hämta saker på olika byggvaruhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback