Imponerande

2011-04-23 @ 13:09:03 | Allmänt
Sitter hemma, gör inte mycket just nu, alldeles för förkyld och sänkt av halsont och snuva.
Kollar på PokerVT där JCarver har en tretton timmar lång genomgång om hur han spelar och hur han vann SCOOP på pokerstars. Han pratar om nyckelhänder och det är sjukt vad mycket han tänker på när han tar sina beslut. Man känner sig onekligen på en helt annan nivå, men det är lärorikt. Själv när man tittar igenom sin handhistorik så finns det händer som man rakt igenom spelat som en åsna, men när han någon gång hittar en hand som han inte gillar hur han spelade så handlar det om att han missade ett bett på rivern eller gjorde en raise som borde varit en syn. Själv kan jag spela en hand och inte få in ett enda rätt i hela handen. Men lite mer studier och arbete så. Men man märker också hur volymen spelar in. Ju mer jag spelar per dag, flera dagar i sträck, desto bättre kvalitet blir det på mitt spel.

En annan spelare som jag är sjukt imponerad av och som jag nog tänker börja stalka är "Skämmes". Ständigt nya framgångar, så något måste han göra rätt. Nu gäller det bara att lista ut vad. Får börja samla handhistorik, och börja dissikera.

Velar lite angående listan på de spelare som jag tycker är de bästa turneringspelarna på SvS. Ska jag, eller inte....
Det blir ingen inbördes ranking iallafall, och urvalet kommer från de turneringar som jag spelar. Hmmmm....

Ingen online poker idag, men imorgon och på måndag lär det bli mycket spel på kvällarna. Förhoppningsvis är jag friskare från min förkylning och orkar jobba lite i trädgården på dagarna. 
Ser fram emot Påskägget på måndag med 3500kr i inköp på SvS och dessutom så är det Supersöndag  med kri inköp på söndagen. Rankingturneringarna är ju alltid kul och förhoppningsvis är det lite adderat värde i ytterligare turneringar eftersom det är påsk.

Ikväll är det påskfirande med familj och släkt, tanken är att avsluta med lite poker i källaren. Alltid kul, lär ju få storstryk av lite okonventionella spelare.

Kommentarer
★ Grinder

Larvigt att du skriver "för mycket setups" efter att du klivit rakt in i hans QQ och sen AK med 2 händer du ligger under mot. Förklara gärna vad som är setups med det?

2011-04-25 kl. 03:12:24
★ rosjon

Jag är väl larvig antar jag....

2011-04-25 kl. 10:27:00
http://rosjon.blogg.se/
★ Grinder

Jag antar det! En så pass duktig spelare som du behöver inte bortförklara andra platsen genom att skylla på setups. Du spela bra och borde vunnit men trisst att du avslutar med att skriva sådär.

2011-04-25 kl. 15:14:01
★ rosjon

Det var ingen bortförklaring, bara ett utryck för frustration över att förlora 25K. Lite jobbigt att springa in i triss i damer och AK de två sista händerna. Och han fick ju ett litet gg också.

2011-04-25 kl. 15:31:54
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback