Tvåa....

2011-04-25 @ 03:32:02 | Allmänt
....och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Spelade Supersöndag ikväll med 1090 i inköp, 219 deltagare.
Spelade riktigt bra, betydligt bättre än när jag vann söndagssteken. Bra tålamod, hade bra timing (tur som inte syns lika tydligt som utdragningar). Kom till sist till finalbordet, kändes ganska komfortabelt, spelade som jag brukar, tar det lugnt tills det är sju-åtta kvar, sen öppnar jag upp lite mer. Gick bra, men det var en spelare som spelade väldigt irrationellt. Påminde om de som nästan bara spelar livepoker. Limpade gärna in och la sig nästan aldrig mot en reraise, vilket gick att utnyttja genom att alltid slå om med en bra hand. Sen blandade han detta med att göra vissa riktigt bra spel och syner. Inte lätt att läsa. (För att förtydliga, så var han väldigt svårspelad) Nåja, alla kan ju inte vara bra på allt. Till sist var det han och jag kvar, och jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, men det började bra, tog snabbt en ledning. Tyvärr så floppade han triss i damer och jag mellanparet, och efter turn så stoppade jag in allt på en bluff då det dök upp ett tredje hjärter. Han kändes väldigt vek och efter att jag ställt in tog det 30 sekunder innan han synade, på gränsen till slowroll. Var han så rädd för färgen? 250K kvar all in mot hans 1,8 miljoner, jag T8 och han AK. Det var liksom inte meningen. Annorlunda spelstil intressant och ganska svårspelad när han hade stor stack. Grattis till HAZONA. Intressant att se hur snabbt SvS reder ut sin felaktig prissumme-fördelning (stod helt fel i klienten) och när pengarna trillar in på kontot. Betyder antagligen att denna vinsten inte märks i Sharkscope, jag som siktar på förstaplatsen på pengaligan....synd.


Tidigare under kvällen hade en Prosten fått ett utbrott. Han ställde för 25K när BB var 5K, jag och en till synade. Jag satt med AJ och floppen kom två knektar, helt ok. Jag bettade och fick syn av andra killen, men på turn när jag bettade igen la han sig. Prosten visade upp sin AQ och blev mäkta arg över min syn preflop. Det var min tur att dra ut och jag lägger nästan aldrig AJ mot en 5BB höjning allin. Tyvärr, du väntade för länge och gav mig läget att dra ut dig. Otur.
Ska kolla igenom HH och se om det är fler händer som är värda att berätta om. Om någon är intresserad av hela HH:n  så lämna en kommentar med er mailadress så mailar jag en länk så småningom....kanske....
Nu ska jag försöka slappna av och lugna ner mig så mycket att jag kan sova.

Kommentarer
★ Pontus

Grattis till 2:a platsen Rosjon!

2011-04-25 kl. 14:55:37
★ rosjon

2b: Tog bort din kommentar eftersom den innehöll en mejladress och jag inte vill att du ska bli spammad i all evinnerlig tid. Sparade din adress om jag bestämmer mig för att lägga ut HHn, inte alls otroligt.



Tack Pontus!

2011-04-25 kl. 15:28:13
http://rosjon.blogg.se/
★ P-O

Grattis !

Får du för dig att dela med dig av handhistoriken så är jag intresserad :-)

2011-04-25 kl. 19:13:39
★ Macildur

Grattis till andra platsen!

Jag kikar gärna lite närmare på handhistoriken. Man får ju ta alla chanser man får att lära sig :)

2011-04-26 kl. 09:38:32
★ Matte

Vet inte om jag ska säga grattis till en andra plats, vet att du spelar för att vinna. Men ändå en fin ding!

Man tackar inte nej till lite tips. :-)

2011-04-26 kl. 12:25:44
★ Joppe

Gratz rosjon, du leker just nu:) Jag tar gärna del av handhistoriken!

2011-04-26 kl. 18:08:17
http://blogg.passagen.se/joppecs/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback