Fk, PAF, och SvS

2011-08-26 @ 11:37:10 | Allmänt

Igår var det tänkt att jag skulle börja jobba igen, men har fortfarande inte fått OK från försäkringskassan att det går att byta sjukpenningen mot arbetsresor. Ringde och försökte skynda på, men kvarnarna mal långsamt. Senast så var det att de inte kunde läsa vad min läkare skrivit på intyget, så nu har ytterligare en fördom bekräftats, läkare borde inte få skriva för hand helt enkelt.

Sista kvalet till PAF Poker Cruise den 3:e september var igår. Spelat tre kval innan till en kostnad av $108, mellan 10-25 spelare i de olika kvalen så det blir oftast två paket och ett antal nya kvalbiljetter. Vann bara nya kvalbiljetter de två första kvalen, förra gången åkte jag tidigt så igår investerade jag ytterligare $108 och den här gången gick det hela vägen och jag vann till slut ett kryssningspaket. Tidigare har jag haft lite motrigg i kvalen med KK mot AA, eller KK mot TT som dragits ut, den här gången så var det min tur att dra ut ett par gånger istället. Så nu blir det definitivt kryssning på kryckor nästa helg.

Spelade även 500krs på SvS och lyckades ta mig till finalbord med en hyfsad stack, svängde lite upp och ner tills jag träffade triss i tvåor. Fick kommentaren "being rosjon....." av min motståndare som gick all in på den kunghöga floppen med sin KQ. Ja, igår var det roligt att vara vara rosjon. Blev till sist en ganska lång duell mot min sista motståndare som hade en lite annan spelstil än jag, la sig mycket, framförallt i början, på slutet spelade han mindre vekt och då blev det betydligt svårare. Svängde fram och tillbaka, han drog in bättre stegar ett par ggr när jag hade honom mot repen, men till sist vann jag med 77 mot AJ.

Sen blev det Sons of Anarchy och isinpackning av knäet som svullnar rejält på kvällarna. Övningarna ger resultat, även om de får konsekvenser,  så förhoppningsvis så blir det träningscykel nästa vecka hos sjukgymnasten. Mina muskler på mitt opererade ben ser för ynkliga ut, helt otroligt vad fort det går att tappa muskelmassan. Men det går framåt iaf.


Kommentarer
★ Marcus "Pokerpappa76" Normark

Stort grattis till Kryssningsklonken. Hoppades även på att Jerker aka Brorarules hade vunnit sitt andra paket (hade löst lite hyttproblematik för oss från västkusten), men 1 av 2 som man höll på fick duga. Vi ses på lördag! /Marcus

2011-08-26 kl. 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback