Fold'em Holdem på Microgaming

2011-08-25 @ 00:07:32 | Allmänt
Någon som kommer ihåg en programvara från 2006 som hette Fold'em? När jag började spela poker började jag på Party Poker för de hade otroligt generösa bonusar för nya spelare, och sedan kom det nya insättningsbonusar varje månad. Jag jobbade med .NET-programmering och kom i min iver fram till att man borde ha en programvara som foldade dåliga kort så att man kunde koncentrera sig på de bra händerna och spela fler bord samtidigt.
Jag experimenterade ganska länge med Win32 api:et men till sist hade jag lyckats lägga en lyssnare på ett bord och läsa in de kort jag själv hade. Var ganska stolt, men lyckades inte riktigt få ordning på den automatiska folden. Och precis som vanligt upptäckte jag då att någon annan redan kläckt idén och knäckt problemet, vilket fick mig att omgående lägga ner projektet. Lärde mig en hel del om anrop mot Win32 api iaf.

Nu, 5 år senare, efter att produkten självdött, har man på Microgaming (Unibet, Nordic Bet, Ladbrokes m.fl.) tagit fram ett tillägg till sin klient som gör just detta, slänger dåliga kort automatiskt, man kan till och med ställa in sitt handurval beroende på position. Antar att det är något sorts missriktat försök att öka raken, eftersom det borde vara möjligt att snabba upp spelet. Jag gissar att man inte kommer att tjäna speciellt mycket på det här, tror det kommer att bli fler potter som avgörs utan flopp,  och de potter som går till flopp och längre kommer att bli mindre. Dessutom så ogillas det ganska ordentligt på forum och liknande så man skapar ganska mycket badwill. Väldigt många, inklusive mig, anser att det faktiskt gränsar till fusk.

Tror att detta kommer att visa sig vara ett stort misstag av Microgaming, sämsta "förbättringen" av en pokerklient hittills.

Kommentarer
★ P-O

Lycka till på kryssningen !

Var jävligt nöjd när jag såg du hade JJ, men inte lika nöjd på floppen.... :-(



Ha det / P-O

2011-08-25 kl. 22:23:51
★ rosjon

Ja, den handen när du hade QQ spelade sig själv, otur som sagt, hade varit kul om vi tagit var sin plats, men du får köpa in dig istället;)

2011-08-26 kl. 11:45:28
http://rosjon.blogg.se/
★ Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Hoppas du får en trevlig helg :)

Den har vi väl alla längtat efter! :)

2011-08-26 kl. 12:15:55
http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback