....H.U.D åt alla!

2011-08-26 @ 14:37:29 | Allmänt
Ropen skalla, H.U.D åt alla......

Ett av argumenten för Microgamings nya "feature" i sin klient, Pocket Card Manager, d.v.s Autofold är att fiskarna nu kommer att göra av med sina pengar långsammare. Det är så klart en fördel för sajtägarna då deras andel av fiskarnas pengar blir större i och med att det hinner tas ut mer i avgifter. 

Men istället för att botifiera spelet så borde man istället skapa mer lika villkor för alla spelare. Väldigt många stamgäster, hajarna, använder sig av Heads-Up Displays som visar upp statistik om spelaren från de händer som hajen spelat. En del äldre spelare anser att även detta är på gränsen till fusk, och att det leder till alldeles för snabb utfiskning.

Det verkar som om de flesta pokersajter tycker att detta är ok, så varför inte bygga in denna funktionalitet i klienten i så fall? Själv använder jag aldrig detta verktyg då jag tycker det är mer störande än hjälpande, men så är jag också turneringsspelare, har fått för mig att det är mer nytta när man spelar cashgames.

Låt fisken och nöjesspelaren åtminstone få tillgång till samma lättillgängliga information som "proffsen" eller den avancerade spelaren använder.

Om pokersajterna tvunget måste lägga till en massa "nya features" så kan de väl, istället för att implementera en feature som de flesta sajter klassar som fusk, lägga till något som de själva anser ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback