Ladbrokes svarar

2011-08-11 @ 18:54:37 | Allmänt

"Att spelbolag tar ut en avgift för konton som är inaktiva är något som stora delar av branschen redan gör. Vi på Ladbrokes har i det längsta valt att inte göra det. Vårt beslut att nu införa denna regel är grundat i att spelpengar inte kan ligga inaktiva i all evighet då det varken gynnar kunden eller oss som bolag. Kunden har bättre nytta av sina pengar utanför Ladbrokes där de exempelvis kan förränta värdet av pengarna och vi som bolag behöver effektivisera vår ekonomiska administration med tusentals inaktiva konton där spelpengarna aldrig aktiveras eller tas ut."

Bara för att alla andra gör det behöver inte Ladbrokes göra det. Spelpengar kan visst ligga inaktiva i all evighet, men visst, det gynnar inte kunden eller spelbolaget. Men för det behöver man inte ta ut en avgift. Påminn spelaren om att de har pengar kvar att spela för istället och om de inte vill spela för dem ge dem rådet att ta ut dem istället. Jättebra om jag kan få ränta på pengarna men jag kan inte direkt förstå vad som skulle effektivisera deras administration bara för att konton försvinner. Det känns mer som om det stör deras ordningsinne och att de ser ett enkelt sätt att dra in en massa pengar som ingen bryr sig om.

Kom till sist in på mitt konto, ser att jag har -6.68 dollar på mitt spelkonto och 39.61 dollar på mitt pokerkonto. bestämmer mig för att ta ut dem men tji fick jag, då drogs de 6.68 direkt och uttaget gick i stöpet. Inte 39.61 att ta ut längre. Eftersom jag aldrig godkände att de får ta ut en avgift på mitt konto när jag registrerade mig så har jag krävt mina 6.68 tillbaka. Visst, inte mycket pengar, men jag har fortfarande ingen lust att ge dem till Ladbrokes. Då ger jag dem hellre till Läkare utan gränser.

Fortsättning följer........


Kommentarer
★ Pokerpappa76

Heja Jonas! Gott jobbat, rätt ska vara rätt! Ska bli intressant att följa denna kamp mot väderkvarnarna.

Trodde du (och jag) skulle plocka hem kvalet idag, kändes inte som något större motstånd...

Krya på dig med knät så ses vi på Galaxy!

2011-08-11 kl. 23:38:34
http://www.firstpoker.se
★ rosjon

Jo, det är kanske lite Don Quixote över mitt agerande;) Trodde också det fanns en bra chans igår men kåk mot kåk-handen satte stopp för det, undrar om jag kunnat komma billigare undan där. Hoppas det kan bli kryssning, mycket som är osäkert just nu.

2011-08-12 kl. 11:59:23
http://rosjon.blogg.se/
★ Rickard

Om knät spökar (med tanke på kryssningen) kan jag meddela att vi har haft rullstolsbundna med på pokerkryssningarna innan och det har gått utmärkt. Jag lovar komma med och skjuta stolen åt dig om du kommer Jonas. :)

2011-08-13 kl. 22:10:17
★ Rickard

Just ja, Ladbrokes var det. har ju jobbat där, för fyra-fem år sedan. Och är inte det minsta förvånad över att de är ett av de bolag som tar en avgift, jag slutade för övrigt där när de höjde rejken till 6%. Svårt att vara VIP-ansvarig och tycka precis tvärtom mot bolag i stora frågor.

2011-08-13 kl. 22:12:05
★ rosjon

RICKARD: Jo, det ska nog lösa sig med knät och förhoppningsvis hänger Liv med också. Hade ju tänkt mig att kvala in för ett paket åtminstone, så jag väntar med anmälan tills jag vet att det är kört.

2011-08-14 kl. 14:18:32
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback