Märklig hand

2011-08-21 @ 01:04:14 | Allmänt
OBS! Tiltad! Sitter med c:a 70K i långlördag på BB (3000) när en kille minhöjer till  6000 med kanske 16K bakom. Han får sedan syn av en till som täcker mig precis.. Jag tittar ner på T9, konstigt spel tycker jag men det lämpar sig för en squeeze, så jag slår om till 16500. Killen med 16K bakom lägger sig, men spelaren efter synar?? Floppen kommer 78K, så jag bettar ut 21K och han mittemot mig ställer. Jag måste syna och han har AK???? Den handen fanns inte med i handurvalet jag satte honom på. Bara syn innan floppen trots två möjligheter att slå om. Vad hade han för plan med det spelet? Visst, jag blev verkligen lurad, men spelade han handen bra? Själv hade jag slagit om efter första höjningen och om jag av någon outgrundlig anledning bara synade så hade jag slagit om den andra gången. Men det är hans pengar och han spelar hur han vill. Men det finns en klar anledning till att han inte går plus.

Edit: Så här dagen efter så tycker jag inte att någon av oss spelar handen speciellt bra. Normalt sätt ska jag inte squeeza i det läget då jag borde få syn av första spelaren. Men jag var till 99% säker på att han skulle folda när jag squeezade. Och den andra spelaren gjorde ett ganska bra spel som bara synade, OM planen var att inducera en squeeze och då trycka allin. Att inte trycka allin när jag squeezar tyder på att antingen så var det inte planen, eller så fick han kalla fötter (har hänt mig ett par ggr, senast i WSOP). Inte speciellt svårt att rätta till dock, bara att trycka på knappen nästa gång. Och jag ska lära mig att INTE trycka på knappen. Och första spelaren borde lära sig att antingen inte raisa alls eller inte lägga sig vid en reraise.

Kommentarer
★ Pierre

Du nämnde inte hur många som var kvar eller om det var ITM...men ganska solklar 4bet AI med AK utan reads imo. Sedan har du väl redan bedömt att det finns en viss FE mot shortstacken (trots att han egentligen inte ska vika).

2011-08-23 kl. 12:02:17
★ Pierre

...så jag tycker inte att din 3bet är helt fel trots tilt.

2011-08-23 kl. 12:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback