Vattenpistoler borde förbjudas

2011-08-18 @ 09:23:15 | Allmänt
Ibland blir man förvånad, trots att man borde lärt sig vid det här laget. Skrev ju om Anna Dabrowskis inlägg igår om den svenska mamman som anmäldes för vanvård i USA. SKrev en kommentar till Anna för att om möjligt få henne att tänka längre än vad kvällspressen gör, speciellt som den svenska polisen inte tyckte att det var någon som föranlett någon undersökning ens:

"Istället för att förfasas över att man lämnar sitt barn utanför en restaurang under uppsikt så kanske man borde reflektera över hur ett samhälle fungerar om det dagligen kidnappas barn, kanske dags att ändra på något, och jag tror inte att arrestera mammor är lösningen. Låter som klassikern där två pojkar blev nerskjutna på en bensinstation av en man som de skjutit med vattenpistoler på. I amerika höjdes genast röster för att förbjuda.....vattenpistoler....."

Nu tror jag inte att det dagligen kidnappas barn från barnvagnar i USA av folk som sen säljer barnen vidare. OM det varit fallet hade vi nog hört om det tidigare än i Anna Dabrowskis blogg.

Det mest intressanta var svaret jag fick av Anna, inte direkt vad jag väntade mig:

"Nu försöker du vara smart igen men du har helt fel! Så som du tänker, tänker bara en Sosse som har blivit uppfostrad till att inte tänka själv, att inte ta eget ansvar och att staten ska ta hand om allt. Ungar ska inte skjuta vatten på folk som de inte känner för det kan sluta illa. Föräldrar ska ta ansvar för sina barn och se till att inget ont händer dom. Att lämna ett barn i en barnvagn är oansvarigt med uppsikt eller inte. Vad tror du att du ska kunna ändra på? Finns folk som betalar stora pengar för en bebis."

Man kan ju undra vad socialdemokraterna har att göra med det här, och man kan ju förundras över hatet mot dessa, som lyser igenom. Det som gjorde mig än mer förvånad var hennes föreslagna lösning för att förhindra dödskjutningar av barn med vattenpistoler. "Ungar ska inte skjuta vatten på folk som de inte känner för det kan sluta illa" .......

Min spontana reaktion på detta var att jag måste ha missuppfattat hennes svar. Hon kan väl inte mena att man helt enkelt får räkna med att bli ihjälskjuten om man som barn skjuter med vattenpistol på någon? Men läste om och om igen och kunde inte komma till någon annan slutsats.

Fick liksom känslan av att Anna är en sådan som helst inte har med barn att göra, en sån som tycker det är jobbigt med barnfamiljer på samma restaurang, och gärna betalar extra för att flyga "barnfritt". En sådan som tycker att föräldrar minsann ska ha pli på sina barn som ska ses men inte höras.

Satt och funderade på vad jag skulle svara på detta, när nästa kommentar dök in av en person som verkade ha förstått vad jag menade och dessutom höll med mig:

"Men det sjuka är att folk betalar stora pengar för en bebis, tycker Rosjon tänker rätt. Man ska kunna lämna sitt barn/hund en snabbis utan att nån klåfingrig jävel ska stjäla. Självklart ingen lång tid."

på vilken Anna snabbt replikerar:
"Tror inte att så många människor som är friska i huvudet håller med dig och Rosjon."

Wow!  Jens Jadbäck, släng dig i väggen, här finns någon som verkligen tar i från första början.

Efter att ha självcensurerat ett tiotal svar så skrev jag detta svar:

"Så otroligt trångsynt att kalla någon för "inte frisk i huvudet" bara för att den inte delar dina åsikter.
Att sedan det enda du tar med dig från historien om vattenpistolerna är att föräldrar bör tala om för sina barn att det är farligt att spruta vatten på främlingar, får mig att inse att det är lönlöst att fortsätta nån som helst sorts diskussion med dig"

Svaret blev "Detsamma! ;D"

Men direkt efter hade W-Baum, skrivit:
"Det är möjligt att ingen frisk människa håller med Rosjon och Sebbs. Frågan är hur du skulle veta det..:)"

Anna svarade:"Jag ser ju vad folk skriver på Facebook..."

Då kunde jag inte längre hålla mig, utan brast ut i ett gapskratt;D






Kommentarer
★ Stefan W

Mmmm, hon är go den kvinnan....

2011-08-18 kl. 09:44:11
★ Stefan

Verkligen stefan w. Men finns hon i verkligheten? ;)))

Sen att hata någon för deras politiska åsikter

verkar ju inte speciellt intelligent. ( i annas fall sossar) Men på något skruvat sett så är hon underhållande. Men hon skulle ALDRIG få passa mina barn. ;)

2011-08-19 kl. 23:00:58
★ rosjon

Jag hoppas och tror att hennes retorik är hårdare än vad hon faktiskt menar. Och nej hon skulle aldrig få passa mina barn heller, men å andra sidan tror jag inte hon skulle vilja.

2011-08-20 kl. 11:45:36
http://rosjon.blogg.se/
★ Snow

Jag måste efter att läst delar av hennes inlägg bara konstatera att jag mest tycker att det verkar vara en mediekåt blondin med korsdrag mellan öronen, visserligen håller jag med om att jag inte skulle lämna en barnvagn utanför en restaurang, men det är en helt annan femma

2011-08-25 kl. 19:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback