God fortsättning

2011-12-26 @ 12:05:49 | Allmänt
Lever just nu i ett sammelsurium av leksaker och presentpapper, och ommöblerade rum, men orkar just nu inte bringa ordning i kaoset. Nöjer mig med att lägga pussel, äta resterna av julmat och träna lite försiktigt. Får väl ta mig i kragen och borde åtminstone åka iväg med presentpappret, men känner jag mig själv rätt är väl chanserna till det knappt 50-50.  Dagarna innan jul var, som det brukar, stressiga, mycket tid på jobbet, en del oförutsedda och energislukande familjesaker, samtidigt som man ska försöka hinna köpa julklappar, julgran, julmat m.m. Julafton med födelsedagsfrukost och sedan julmiddag på kvällen för nästan ett fullt tjog släktingar gör att jag tycker det är extra skönt med ett par lata dagar.



Imorgon är det jobb igen, inget ledigt alls i mellandagarna, kommer att jobba väldigt mycket fram till den sista februari, sen hoppas jag verkligen att det blir mindre stressigt, det är knappt att man hinner göra ett bra jobb just nu.

Detta har betytt väldigt lite poker på kvällarna, och visst har jag lust att spela, men kvällstid är uppbokad av andra aktiviteter, fler släktmiddagar eller så vill jag hellre göra nåt med barnen. Sent på nätterna har jag ibland öppnat upp lite cashgamebord, men det har inte gått något vidare så det har blivit korta sessioner.

Istället har jag börjat kolla på "Eating Cake" en gratis serie pokerfilmer av Jason Sommerville på Youtube:
http://www.youtube.com/user/JCarverPoker?feature=watch, inte jätteseriösa, men underhållande och jag tycker han för rätt intressanta resonemang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback